Niiii la el, păi parcă trebuia să promovezi mersul pe bicicletă, nu să-l combați! Hooo, briee, că nu m-a plătit nimeni, încă, să arunc cu piuneze pe pistele visate, nu laud Zeul conservă ca aici, la naiba! Vreau doar să prezint și partea mai puțin distractivă a ciclismului de navetist. De aici și titlul. Nu știu cum funcționează psihologia inversă, eu sunt pe tratament medicamentos și zburd cu rețete în regulă. Și vorbesc și din experiențe proprii, nu doar din auzite.
Pe primul loc, Mama Natură. Sau când îi dă cu fulgere și tunete, Muma Natură. Rareori se întâmplă să ajungi perfect uscat la birou, ori te plouă ori e cald și transpiri. Plus că dacă ai ghiozdan, garantat ești ud. Am pățit-o de atâtea ori, dar doar pentru că aveam o pornăciune de single-speed fără portbagaj sau genți laterale. Sărăkie! Clar că poți combate efectele adverse ale vremii, cu haine potrivite și un duș la serviciu, echipare completă a bicicletei sau un motoraș electric. Fără duș la birou, eu am abuzat de toaleta persoanelor cu dizabilități. Am o scuză.
Pe doi avem riscul de furt. Din păcate, la noi se mai și fură bicle, nu doar se vând bicle furate, ce să vezi! Nu am pățit dar știu oameni lăsați pe jos. Nasoală fază. Soluții sunt mai multe: iei bicla în birou, pază la rastel, parcare închisă. Eu cu single-speed, de multe ori murdar, nu prea aveam emoții d-astea, dar altă biclă nu am lăsat niciodată afară, indiferent de încuietoare.
Pe doi avem riscul de furt. Din păcate, la noi se mai și fură bicle, nu doar se vând bicle furate, ce să vezi! Nu am pățit dar știu oameni lăsați pe jos. Nasoală fază. Soluții sunt mai multe: iei bicla în birou, pază la rastel, parcare închisă. Eu cu single-speed, de multe ori murdar, nu prea aveam emoții d-astea, dar altă biclă nu am lăsat niciodată afară, indiferent de încuietoare.
Pe locul trei vine partea mecanică. Cel mai nasol e când te mai și grăbești și faci pană. Dar nu orice pană, că aia se face în 10 minute max. D-aia cu bubuitură și cauciuc tăiat. Plus Muma Natură spumoasă și ploioasă. La Tărtășești! Să trăiești, Mancuso! Luni dimineață, ploaie, eu ud pân' la oo, plus ghiozdan și biclă. Cine să mă ia la ocazie în halul ăsta?! Frate, 3 minute am stat, o dubă m-a dus până la un metrou. Aici, Gardianul stelar a zis că e oră de vârf și nu poți cu bicla. Desfac roțile și le leg pe ghiozdan, iau cadrul în mână și am trecut. 1-0 pentru optișpe ani de școală.
Pe patru aș trece pericolele din trafic, că pleci spre Pipera și ajungi în garsonieră la Ghencea, din cauza vreunei tute grăbite, dar am dezbătut deja subiectul și suntem de partea corectă a baricadei, știm reguli de circulație, știm să ne ferim, deci nu murim. Deloc.
Mai erau motive, legate de costuri, că nu e deloc ieftin să faci naveta cu bicicleta, dar aici eu zic că depinde de fiecare cum se organizează și ce pretenții are. Poți să o arzi low budget fără să rămâi în drum, dacă ai minimum de cunoștințe și investești niște timp în întreținere.
Cineva se mai plângea că nu prea poți schimba programul, dacă nu trăiești într-un oraș prietenos cu bicicliștii, că nu prea poți lăsa bicla oriunde. La naiba, nu o lași nicăieri și tot programul îl faci plecând de la ideea asta. Gata, am rezolvat dilema!
Vaaaaai, și la final am păstrat idioțenia supremă! Cine merge cu bicicleta la muncă e socialist, că doar europenii sunt toți socialiști, deci nașpa. Cum să mergi la birou la corporație cu un mijloc de transport "roșu"?! Nu prea pot combate așa o "ideologie de dreapta" decât cu o înjurătură, dar o țin pentru mine. Tot aici aș include și tâmpenia că nu ții la imaginea ta dacă mergi la birou pe bicicletă, în costum. Eu cred că ieși mai șifonat după 2 ore în Passat decât după 30 de minute pe Pegas.
Hai că n-am aberat prea mult nici azi. Să fie navetă pe bicicletă, zic! Fiat lux.
Pe patru aș trece pericolele din trafic, că pleci spre Pipera și ajungi în garsonieră la Ghencea, din cauza vreunei tute grăbite, dar am dezbătut deja subiectul și suntem de partea corectă a baricadei, știm reguli de circulație, știm să ne ferim, deci nu murim. Deloc.
Mai erau motive, legate de costuri, că nu e deloc ieftin să faci naveta cu bicicleta, dar aici eu zic că depinde de fiecare cum se organizează și ce pretenții are. Poți să o arzi low budget fără să rămâi în drum, dacă ai minimum de cunoștințe și investești niște timp în întreținere.
Cineva se mai plângea că nu prea poți schimba programul, dacă nu trăiești într-un oraș prietenos cu bicicliștii, că nu prea poți lăsa bicla oriunde. La naiba, nu o lași nicăieri și tot programul îl faci plecând de la ideea asta. Gata, am rezolvat dilema!
Vaaaaai, și la final am păstrat idioțenia supremă! Cine merge cu bicicleta la muncă e socialist, că doar europenii sunt toți socialiști, deci nașpa. Cum să mergi la birou la corporație cu un mijloc de transport "roșu"?! Nu prea pot combate așa o "ideologie de dreapta" decât cu o înjurătură, dar o țin pentru mine. Tot aici aș include și tâmpenia că nu ții la imaginea ta dacă mergi la birou pe bicicletă, în costum. Eu cred că ieși mai șifonat după 2 ore în Passat decât după 30 de minute pe Pegas.
Hai că n-am aberat prea mult nici azi. Să fie navetă pe bicicletă, zic! Fiat lux.
![]() |
Adevărata față a navetei cu bicicleta |