2 mai 2023

Povestea broaștei

    Hai că nu te-am mai plictisit demult. Nu am mai avut niciun chef să scriu, nici măcar nu am mai găsit energie să caut idei de pus pe foaie. Nu am renunțat la visul meu legat de scris, dar realitatea bate filmul și visul deopotrivă, așa că m-am concentrat pe lista de priorități și nu am găsit scrisul printre ele. A fost Paștele, a fost 1 mai, am fost la mare. Da, frate, am fost la mare, și am avut noroc cu doamna mea, că pentru ea a ieșit soarele mai abitir decât vara, zău așa. Am stat la plajă, am fost la o piscina interioară, că totuși apa din mare avea fo' 10 grade "dăcât". Lume multă, dar unde am stat noi nu ne-a deranjat. Un complex de blocuri și hoteluri la Mamaia Nord, că dacă scriu Năvodari Sud o să ne zici "săraki". Bloc lângă plajă, balcon cu vedere la mare și soare, nu îți venea să mai intri în casă. Cafea dimineața și bere seara, ăsta era programul la terasa noastră. Am băut, am mâncat, ne-am plimbat, acum înapoi la treabă. Și înapoi la știri, video-uri cu bursă și economiști, articole nasoale despre căcaturile pe care ni le pregătesc dictatorii de la cârma lumii. Și așa mi-a venit ideea articolului de azi. O știi? E aia cu broasca pe care o fierbi, ea nu realizează că apa fiartă o va omorî, și stă liniștită până când nu mai e. Cam așa e și situația din lume azi. Nu ni se impun chestii care să ne omoare direct, sau să ne facă să ieșim în stradă, ci se strânge robinetul câte puțin, astfel încât să pară că ne obișnuim cu orice. Dacă schimbările sunt făcute cu pași mici, nu mai realizezi impactul final al unei acțiuni, că te-ai obișnuit deja. Măcar cu ideea respectivă, dacă încă nu s-a produs schimbarea. Dintotdeauna, statele au căutat să își controleze cetățenii. Așa e de când lumea. Romanii le dădeau oamenilor circ și pâine, gladiatori cu sânge și pită gratuită. Astfel, conducătorii își asigurau liniștea, cumpărându-i pe oameni. La fel e și la noi, statul îi ține pe oameni săraci și mai ales needucați astfel încât să îi poată corupe mai ușor și să îi controleze, cu ajutoare sociale sau găleți electorale. De ceva timp nu mai urmăresc asiduu știrile politice, am obosit să văd proasteala asta cu "tensiuni și scandal în coaliția de guvernare". Asta e abureală ieftină pentru oameni simpli, prea simpli aș zice eu. Dar vrăjeala merge, semn stă realegerea acestor impostori în fruntea țării. Și e din ce în ce mai rău, nu se întrevede nicio schimbare în bine, dar eu nu mă dau de ceasul morții, treaba se împute peste tot, așa că mai bine să respir putori acasă decât în deplasare. Te rog să nu mi-o iei în nume de rău, sunt pe plus, ca de obicei, bicicleta a fost în pauză, am lăsat-o mai moale, că prea am băgat la greu și nu am de ce să mai trag. Toate sunt bune pe frontul de est dupa ce am fost la mare, acum trag tare să fie bine și pe frontul de vest, la muncă. Fostul meu șef a avut un accident de mașină și e pe recuperare, și-a rupt ceva chestii dar e în viață. Mașina era praf, dar a avut baloane din alea de siguranță peste tot și nu a fost mai rău. D-aia e bine să îți iei un tanc, să ai mai multe șanse de supraviețuire când vine nasoala. Că nasoala vine, și un plan B nu strică niciodată, cu ceva soluții alternative la tot. A venit primăvara și încep să ies la mânecuțe scurte și budigăi fără guler. Doamne-ajută la toată lumea!😀😀😀

p.s. am băgat o tură pe la Muntele Verde, pe la Vălenii de Munte. Frumoasă zona, dar nu mă mai duc pe acolo, prea prost drumul.

Muntele "aproape" Verde



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu