26 iulie 2017

Road Grand Tour - Drumul vinului 9 aprilie 2017


Prima cursă din calendarul competițional a fost programată la Seciu, lângă Ploiești. Dacă anul trecut a fost cu cântec la-pas, la propriu, am zis să repet greșeala și anul ăsta și am ales tura lungă, nu de alta, dar acum sunt 5 urcări în loc de 4. Tare marfa! Pregătirea de anul ăsta a decurs conform planului, după timp și chef. Am reușit cumva să adun cățiva kilometri, ceva urcare și am slăbit de la 79 la 73, greutatea mea peferată. Sunt conștient de nivelul meu, dar mai ales de al celorlalți, așa că un top 10 la categorie e un țel realist, dar destul de greu de obținut. Colegii de salon de la bălăceanca.kom se dau loviti si nu vin azi, ultimul fiind Petrache, lovit de raceala si muci. Asa ca ma duc singur sa dau piept cu zidul de la Seciu.

Ai mei hotarasc sa ma streseze si la cursa asta, asa ca isi fac drum spre Seciu, alaturi de al doilea cel mai iubit fiu. Nu radeti, am un frate, eu sunt la urma... Noaptea a trecut fara vise cu cazaturi si crampe, am un somn linistit si pentu prima oara in viata mea (lunga, de altfel) de ciclist, adorm fara sa ma gandesc la cursa. Baga seama ca tratamentul e eficient. Dimineata decurge conform planului, adica plecam cu 20 de minute intarziere, din cauza mea, desigur, pentru ca nu mi se aseza bazonul tanga pe obrazul fin. Bicla e pregatita, bagajul e facut, unghiile sunt aranjate, simt ca va fi o zi buna. Sau "simpt", asa cum scriu unii destepti pe facebook. O omleta cu branza de capra merge la casa sufletului, ceva lichide pentru hidratare, costumul Maestro se muleaza perfect si ma simt, cum altfel decat sexy, ca rapid nu prea.

Drumul e ok, trafic lejer, ajungem bine. Merg sa iau pachetul de concurs, nu ma intereseaza ce e inauntru, doar cipul e important. Stau de vorba cu Ciocan, are treaba, nu il retin, mai vad si salut cativa rutieri, il stresez pe Dani Crista cu ceva intrebari, si ma apuc de aranjat si decorat buzunare si bicla. Mama face poze, tata nu face nimic, doar ma streseaza ca nu are stare. Sa-mi bag, e mai emotionat decat mine. Azi e baiatu' meu cu apa. Sa vezi ce imi rupe urechile cand o citi! Te pup, bai ticule! 2 batoane in buzunare, un bidon cu apa+gref+miere, telefonul si pa-pa, plec la incalzire.

Startul nu se mai da de sus de la crama, ca anul trecut, ci de jos din camp, imediat dupa ce se termina coborarea, asa ca ma preling ca o pisica de pe soba iarna. E cam racoare, baga-mi-as, dar ca un barbat adevarat si epilat ce sunt, merg la craci si scobitori goale. Observati, va rog, cu cat drag vorbesc despre bratele mele de somalez la cura. Ma incalzesc cat trebuie, ma asez la start, zic eu, bine. Nu apuc sa scutur le trandafir, asa ca o sa plec cu basica plina. Nu-i a buna deloc. Asta e. Mai salut oameni, mai vorbim, timpul trece, lumea vine, buluc, se aseaza fix in fata mea. Suntem multi, bai nene! La naiba, o sa mi-o fur rau la start! Baga-mi-ash picioarele! Deja mi s-au infundat chakrele, modjo-ul meu e mototolit tot si moralul in bocanci. Nu asta era planul pentru prima cursa. Bag un baton, o gura de lichid de parbriz si ma pregatesc. Nu vreau sa cad, atat. Restul se rezolva. Unii pe langa mine isi doresc doar sa ajunga la prima urcare cu plutonul. Hehe, greu, nene, greu, presimt jar in plamani si ochi de broscoi castrat.

Se anunta startul. Fara 3,2,1, pleosc, plecam in liniste, in spatele masinii oficiale, care dupa circa 1 km se da la o parte si incepe vijelia. Sunt in spate rau si am de tras tare sa inaintez, oamenii din fata mea sunt mai inceti si tre sa inghit vant si sa rup carjele ca sa fiu cat mai aproape de fruntasi. Pana mea, depasesc o suta dar in fata parca sunt 3 sute. Nu mai am aer, picioarele sunt de treaba insa si ma ajuta sa ma apropii. Nu va imaginati ca au vreo super viteza, dar cu vant lateral, e greu sa inaintezi. Urmeaza prima curba serioasa, ceva deranj din cauza unei masini oprite de-ambulea pe contrasens, 5 la ora si apoi sprint. Sa-mi phut una, e grava treaba! Picioarele rup cracul, plamanii nu mai fac fata si respir si cu stomacul, e iad in ziua de Florii. Ma lipesc totusi de pluton si incep sa imi revin. O cazatura pe partea stanga deranjeaza cateva coafuri, eu sunt norocos si ocolesc linistit, apoi trag dupa plutonul naravas. Vantul e cam tare azi, pe bucata asta cine sta pe dreapta, suge o ceapa, ca e luat pe sus. Pentru ca imi place ceapa, o iau vitejeste pe dreapta si ma lipesc de partea fruntasa. Pana acum cred ca ma vedeti pe un cal alb galopand la poza, dar eu abia strunesc martoaga de sub mine. Lucrurile se mai linistesc, ritmul devine constant, intram in Boldesti, mai scade vantul, cresc grijile legate de urcare. Sunt cu plutonul, chiar daca in spate, picioarele sunt ok si mintea e pe plus.

Si vine urcarea. Trosnesc schimbatoare ca la Rovine, Mihaita Bataiosu are de furca pe pantele de peste 15%, dar multumita lui Pesa si pinionului Dura-ace de 27, am cadenta potrivita, chiar daca viteza e mai mica. Fruntasii dispar din raza vizuala, dar e normal, asta e nivelul. Ar fi trebuit sa fiu mai in fata pe plat, ca sa nu ma distantez asa de mult, dar acum nu mai am ce face, trag cat pot de bine. E cald, bate un pic vantul, asa ca nu ma incalzesc prea tare. Pentru ca sunt 5 urcari azi si am de gand sa le fac pe toate pe bicla, ma menajez. Dar pentru ca imi cunosc corpul mai putin decat curentul pasoptist, stiu ca am mari sanse sa o dau de gard. Si azi.

Urcarea trece, urc cam singur, ajung sus, lumea incurajeaza, Henry filmeaza, ai mei parinti se bronzeaza. Imi striga chestii, vor sa stie daca am nevoie de ceva, desi am stabilit ca la prima urcare nu am nevoie de nimic. Am plecat cu un bidon, e inca plin. Gata prima urcare si juma de tura. Mai am patru. Cum adica "ce patru?!" Ture plus urcare. Ai de saua meaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

Pe coborare am de gand sa recuperez, asa ca ma lansesc cat pot de bine la vale. Nu mai stau insa atat de mult Sagan style, ca am nevoie sa relexez picioarele dupa urcare. Nu mai prind vitezele dorite, dar macar salvez energie. Asa ca nu recuperez cine-stie-ce timp sau pozitii, dar ma lipesc de niste unii care merg cam ca mine. Gata, frate, asta e grupul meu. Pe plat imi dau seama ca nu poti merge singur, vantul iti suge seva de ramai ca o frunza uscata si crocanta. Ai nevoie de sprijin. Asa ca ma sprjin la propriu de cel din fata! Hooopreeaaaa, stai, bre, drept! Facem o morisca, suntem 4, in fata e un grup, ne apropiem de ei, dar vine alt grup din spate. Dilema asta am avut-o mereu: sa fugim de aia din spate sau sa ii asteptam si sa ne unim fortele!? Observi cat timp am de ganduri?! Focus, Mancuso, focus! Noi ne facem mersul, schimbam trena corect, mergem bine. Ii lipim pe aia din fata, grupul din spate ramane in spate. Pana la urcare, cand iar ne imprastiem ca potranichile in Puiul, cu Minca in rolul principal. Al puiului alicit, desigur. Iar raman in spate. Pare ca strategia mea de conservare a energiei da roade, dar pierd pozitii. Imi asum, asa ca nu e panica. Baietii mei se duc, eu urc ok. Se departeaza cam mult, dar poate ii prind pe coborare. Ajung sus, schimb un bidon cu tata, ma pregatesc de masa. Se face in scurt timp o ora de cursa si e nevoie de ceva la ghiozdan.

Ne regrupam jos, mergem iar frumos. Urcam iar dezorganizati. Ne regrupam iar pe coborare. Bis.
Fac a treia urcare cu moralul pe plus, inca am energie sa stau cu grupul meu. Imi dau seama ca daca vreau sa ii intrec, trebuie sa ii atac pe plat, pentru ca pe urcare sunt mai buni. La a patra urcare incepe sa scartaie treaba. Baietii se departeaza cam mult si nu ii prind pe coborare. La naiba! Se termina coborarea si ii vad, undeva la 200 de metri. Pfuuu, tre sa fac ceva sa ii prind, ca sa nu merg singur pe plat. Ce ganduri de atac, macar sa ma vad langa ei!

Frate, si bag turbo! Fanoanele in ghidon, ochii pe tinta, picioarele si plamanii la turatie! Phiii, ci greu ii ciclismul! Nu am timp sa ma gandesc ce fac daca nu ii prind, ca imi consum rezervele de energie si sunt pa-pa. Actionez instinctual, cu singurul scop de a supravietui vantului din camp. Frate, si micsorez distanta, metru cu metru. Pulsul e in cer, plamanii mai vor aer, picioarele gasesc ceva forta si imping din greu. Nu imi vine sa cred ca ma apropii. Ei ma vad dar nu fug, merg constant. Or fi zis ca e mai bine cu mine, mai ales ca ma stiau pilaf pe urcare. Ma lipesc de ei ca guma de mestecat de pantof. Respir si zambesc larg. Sau respir larg si zambesc. Mi-a iesit! Dar ma resimt. Renunt usor la gandul de atac pe plat, stau cu baietii, suntem 3, si mestecam onest la trena. Sunt 3 ore cursa si suntem obositi. Mai avem o urcare si e gata. Uaaaa, asa ceva!?

Stiu ca nivelul meu e sub medie, atat m-am pregatit, asa ca sunt multumit daca nu am crampe. La urcare, baietii se duc usor inainte, eu ma uit la pedale, dragele de ele, cum se invart frumos la cadenta, cu ceva efort totusi. Ma incearca niste carcei, dar sunt ok, chiar daca ma depasesc vreo 2. Mai depasesc si eu cativa, care abia se taraie. E cald bine de-acum, resimt altfel efortul, corpul se opune executarii ordinelor, am de dus munca de convingere. Cel mai greu e cu sindicalistii de la picioare, vor sa intre in greva! Bah, sunteti nebuni, mai e un pic... Bag vrajeala din top si scap de blocaj. Mai e o curba si peretele de la final. Ii vad pe cei din fata mea, dar nu am cum sa accelerez. Ma mentin. Cam asta a fost toata cursa, m-am mentinut. Si a functionat.

La finish, ai mei ma incurajeaza, Baciu ma injura ca am mers incet, dar nu-i bai. Am terminat. Dupa 3 ore si 33 minute, am venit pe 10 la categorie si 43 general. Sunt multumit. Vizam top 10 si mi-a iesit. Am avut o strategie si a iesit cum planificasem. Suspect, pentru un labil ca mine! Mai salut oameni, mai beau ceva, mananc un sandwich si o luam spre casa. O zi grea terminata cu bine!


Dani Crista castiga la elite, aratandu-si forma buna. La fete se impune Antoanele Manac, o triatlonista cunoscuta de la noi.

30 martie 2017

2017 - Anul cocoșului.

          Nu le am pe astea cu horoscopul, nu citesc previziunile astrale, nu cred că ai anumite apucături doar pentru că ești născut într-o anumită zodie, dar pur-și-simplu nu am găsit un titlu pentru prima postare din acest an. 

          Am auzit că va fi un an bun, că vor fi recolte bogate de zmeură, că o să plouă cu podiumuri și kom-uri, că o să am bani de o biclă nouă și că voi avea ocazia să îl întâlnesc pe Fabian Cancellara, idolul meu din ciclism. Tare marfa, nu!? Ei drăcie, nu o să fie chiar atât de bine, Fabian nu ajunge anul ăsta prin Românica.

          În rest, toate se fac. Am pus în grădină la mamaia Ortansa câteva cuiburi de zmeură, amu' aștept să plouă. Antrenamentele se desfășoară conform unui plan ultra-secret, întocmit aleatoriu, pe bază de chef. Deocamdată, sunt mulțumit de felul în care mă mișc. Primul concurs e la Seciu pe 9 aprilie, cu 5 urcări la cramă. Mi-e teamă să nu pățesc ca anul trecut când am avut probleme pe a patra și ultima urcare. De aia m-am și băgat la 5. Batman, Batman! Am programat cu Bălăceanca.kom o ieșire pe 1 aprilie, ca exercițiu pentru Gentlemen's Race de pe 27 mai, e totul stabilit. Mai puțin ora. Și locul de întâlnire. Și traseul. Și cine vine. Cred că o să mă dau singur!

Calendarul competițional 2017 arată așa:
  • Drumul vinului, Seciu, 9 aprilie
  • Gentlemen's Race, Marghita, 27 mai
  • Cupa orașului Otopeni, Otopeni, 10 iunie
  • Infernul muntelui, Sinaia, 18 iunie
  • Campionatele naționale de șosea, 23 iunie
  • Eroica, Rm. Vâlcea, 20 august
  • Cursa Dunării Călărășene, Călărași, septembrie,
  • Velopower, Panciu, septembrie
  • Gentlemen's Race, octombrie      
     Nu sunt foarte multe, mi-ar plăcea să le bifez pe toate. Unul dintre evenimentele la care aș vrea să particip este Campionatul național de contratimp, dar pentru asta trebuie biclă și echipament. Am de căutat!

       Nu o mai lungesc, sunt la birou și vreau să las impresia că muncesc. Vă aștept cu drag la Seciu pe 9 și sper ca imediat după să am și un raport de cursă! Hai ura la toată lumea!
Bate feru' cât e cald!!!

10 octombrie 2016

Maestro@Bălăceanca.kom

                                 
Race report - Gentlemen's Race GR8 - 2 Octombrie 2016


   Munteanu + Ion + Peșa + Petrache + Oprea + Mincă = LOVE
Maestro Cycling Team
    Cea mai frumoasă cursă merită sau ar merita cel mai frumos race-report. La a opta ediție, cât p-aci să nu prindem loc. Se ocupaseră cele 24 poziții oficiale încă din prima oră de la deschiderea înscrierilor și a trebuit să ne rugăm cumva de organizatori să accepte și participarea noastră, mai ales că unii din noi sunt la a 5-a ediție (consecutivă) la care participă. S-a ocupat Munteanu, a facut puțin lobby și am fost acceptați. Bun, suntem înscriși. S-a rezolvat partea cea mai simplă. Mai avem de discutat tactică și logistică. Despre forma fiecăruia nu se poate vorbi deschis, e tabu. 6 gogonele rătăcite care în luna septembrie au cam făcut pauză. E clară treaba, iar o să ne certăm și o să facem fix un căcat, scuzați-mi franceza.
Toată săptămâna înaintea cursei am încercat să discutăm despre tactică, dar nu ne-a ieșit. Tot ce am reținut eu se poate rezuma în două cuvinte - BLA NĂ. Atât.

GR8 - Traseu
    Cumva reușim să ne organizăm transportul, Petrache e la Brașov de sâmbătă, ceilalți 5 ajungem duminică dimineața, cu o mașină sau două, depinde de cum așezăm suporții. Până la urmă rămâne o mașină cu 5 nebuni, 4 bicle sus și cazanul meu în portbagaj (o alint așa pentru că e cea mai veche din cele 5 și trebuie înlocuită, mai ales că are o crăpătură de la Panciu, altă poveste). Până la Podu Oltului o ardem cu miștouri ieftine despre stilul coleric de condus al lui Peșa, stomacul minune al lui Oprea care mănâncă shake și cacă prune, forma de cozonac a lui Ion și mușchii lui Munteanu. Despre mine nu s-au spus decât lucruri frumoase, mi s-au adus osanale și am fost lăsat să alerg pe lângă mașină.

    Uităm să cumpărăm bere și apă, la meteo se anunță ceață și soasant croissant santi metră, gheață la mal! *oaie, o să fie frrrrig! Traseul a fost scurtat din cauza unui raliu unguresc la Sf. Gheorghe spre Șugaș, avem DĂCÂT 125 de km, mare parte plat. Cumva, un traseu potrivit profilului echipei noastre. Deci, bebelușelor, fugă! Sunt 31 de echipe, noi plecăm a șaișpea, pardon, optișpea. La 11.08. Ajungem în timp util, Petrache ne salvează cu berea, pe mine cu apa. Deși am ajuns devreme, și avem timp de povești și cafea și dulciuuuuuri, până ne foim noi se face 11. Băgăm și muuuulte miștouri pe seama bicicletei închiriate a lui Petrache, care deși are niște bijuterii, azi a venit cu o căzătură de 12 kile. Și are și pană pe față! E clară treaba, o să iasă perfect! Un căcat perfect și împachetat. Avem timp 2 minute să ne încălzim și să ne așezăm la start. Confirmăm numele Bălăceanca.kom, pregătim tehnica de calcul, eu bag două genoflexiuni, numărăm de la 5 în jos și plecăăăăăăăăăăăăăăăăăm. Nu vă imaginați că a ieșit fum din roți sau că ne-am grupat prea repede în trenuleț, dar la ieșire din localitate, în dreptul faimosului pod, suntem bine, eu locomotivă în călduri și cu aburi de la frig, restul vagonete cuminți. (să vezi blesteme de la oamenii mei!)

Nu suntem noi aici!!!
    Picioarele răspund corect la comenzi, am trecut deja pe cruise control, asfaltul fuge pe sub roțile noastre nebune. Avem ceva vânt, dar ne mișcăm bine. E ceață și frig, tragem să ne încalzim. Am convenit să ducem trenă cum și cât putem, avem ceva experiență și ar trebui să ne cunoaștem limitele. Frate, ne iese! Până ajunge Petrache la trenă. Nu are kilometraj, merge după o ureche surdă. Dar merge, nu se-ncurcă! Noi ne dăm coate în minte: ce fuge nebunu'! La un moment dat Oprea îi strigă să schimbe, dar pe Petrache îl doare la savarină, are muzica în căști și nu se lasă decât cu greu. Am impresia că tocmai ascultă "Lasă-mă, papa, la mare" și simte nevoia să ne arate că e o femeie puternică și independentă. Ei bine, nu este!

    Nu trec nici 10 km că deja vedem în față o echipă plecată înaintea noastră. Hmm, de obicei te bucuri când prinzi pe cineva din urmă, dar gândul că rulăm prea tare din start încolțește ca un păcat în mintea mea. Dacă ne dezumflăm mai încolo!? Bă, știi ce? Să vă ia naiba de sinapse care ne faceți să ne temem de ce va fi! Blanăăăă, frățieeeeeeeeeeeeeeeeeee! Și hop și a doua echipă! Și a treia! Muicăăăăăăăăăăăăăăăăăă, zici că am ciordit biclele și fugim că închide la non-stop. Nu-i bai!


    Până la Sf. Gheorghe drumul șerpuiește frumos printre dealuri cu copaci și case cu ciori, urcăm bine, grupat, nimeni nu se plânge de nimic. De obicei, cam de aici aflam că unul din noi suferă de ceva. Eeeeh, ce să vezi, nu se întâmplă asta. Suntem toți bine. Schimbăm trena ok, avem o mică neînțelegere la un gât, unde eu strig că ne regrupăm sus dar nu aude nimeni și ne ieșim un pic din ritm, dar nu ne certăm. Bag seama că doftoriile își fac efectul și suntem zen. Eu simt că e prea liniște și mă gândesc cu groază la clipa când o să se spargă buba. Alte gănduri proaste, le mestec repede și le scuip. Rămân cu Petrache în urmă, mă minunez că are doar 8 pinioane și toate mici: o să moară pe Zagon, dar mucles, nu-i zic! Ne regrupăm mai greu și reîncepem fuga. Se face aproape o oră de muncă, așa că bag un baton. Prindem viteză, ajungem în mai puțin de o oră la Sf. Ghe, mai depășim o echipă la un semafor unde trecem încet pe roșu și ne pregătim de partea cea mai urâtă a traseului - linia destul de dreaptă și plină de vânt până la Zagon. Avem ceva ezitări, eu sunt în față și nu înțeleg de ce Munteanu și Ion o lălăie. Am aflat pe urmă că mâncau.

    Acum începe chinul. Am tras destul de tare și ne resimțim cumva, dar nervii ne sunt zdruncinați la greu de asfaltul căcăcios și rugos care ne frânează și gândurile. Huoooo, țară de căcat, cu hoții tăi cu tot! Vântul se joacă cu noi, eu mă frec de pe o parte pe alta, să văd cum Paștele mă-sii bate vântul. Îmi dă cu virgulă. Nici ultimul din grup dacă ești nu scapi. Mergem grupat, constant, frumos. E liniște. Bă, ești nebun, suntem atât de chitiți să mergem bine azi că am uitat de noi. Cine sunteți și ce s-a întamplat cu Bălăcenii!?!? Unde sunt urletele demente din primăvară?!?! De ce nu crește Oprea viteza când trece la trenă?! De ce e Ion cuminte și muncește?! De ce e Petrache mulțumit de echipă?! Peșa și Munteanu nu au nimic de reproșat și împarțit cu nimeni!? Eu cu cine mă cert azi!?

Trenuleț
        Singurele gânduri pe care le am se leagă de ceea ce caută un om când merge la curse de bicle. La Gentlemen's Race nu e neapărat vorba de cine câștigă sau ce timp și loc scoți. E vorba de a merge în echipă cu oameni ca tine, cu care ești pe aceeași felie de energizant. Cumva, la noi în echipă, azi e altceva. Vrem să mergem super-bine, că de asta participăm la curse, să scoatem cel mai bun timp și, de ce nu, să câștigăm. Știm că e aproape o utopie, știm cât de greu e să faci asta, dar de ce nu?! Suntem foarte concentrați, să nu slabim ritmul, să nu stăm în vânt, să mergem grupat și uniform. Atât de concetrați nu suntem totuși, pentru că Petrache simte nevoia să își sprijine roata față de mine și apoi pleacă la vânătoare de potârnichi, spre câmpurile de sfeclă. Cumva, cu pampers-ul ud, redresează și revine în formație! Cât p-aci să-l pierdem!

    Scăpăm de asfaltul rugos, dăm de gropi și denivelări serioase, dar nu lăsăm pedala. La Boroșneu Mare, Oprea și Munteanu tre' să scuture trandafirii. Hotărâm să pedalăm ușor înainte, să nu le fie greu să recupereze. Petrache merge un pic mai în față, are chef de fugă. Aici pierdem câteva minute, dar ne regrupăm repede. Urmează Zagonul, cu partea de off-road. Mai depășim câteva echipe, mâncăm și bem. Nu avem nicio tactică legată de urcare, noi am vorbit să nu mai facem pauză de hidratare, așa că îi dăm cu drag și spor înainte. Azi mi-ar plăcea să îmi îmbunătățesc timpul pe Zagon, dar mă nimeresc la trenă și nu am cele mai bune picioare. Simt băieții în spatele meu și tare bine mi-ar prinde o trenă, să-mi mai trag sufletul! Și sufletu', că mă anunță Peșa că suntem doar noi doi de ceva vreme. Rahat turcesc, mergem singuri. Iar prindem oameni, Peșa o ia la galop, dar nu mă iau după el, se va tăia repede. Eu dau cât pot de bine, depășesc și prind un grup de 3 oameni care merg bine. Sunt din echipe diferite, dar vorbesc și se simt bine. Eu, nu! Deloc. Mă încearcă niște crampe și nu-mi doresc decât să ajung sus. Mă țin cu greu de cei trei, mă strecor printre pietre și cârcei (poet, deh!), dau pedală după pedală și ajung sus. Cam repede, îmi zic. Am ceva coborâre, tre' să scap cu bine. Aproape să nu-mi iasă la o curbă unde fața fuge de mine, dar reușesc să nu cad, bazon maro, puls în gât, și scap.
Trafic greu pe Zagon
    Asfaaaaaaaaaaaaaaaaalt! Îl salut pe Boogie din mers, câteva echipe sunt la hidratare sau la un magazin, eu îi dau înainte, avem noi un magazin pentru adăpat. Intru, iau 4 ape și 2 pepsi (nu cola), ies afară, apare Peșa cu un kom pe coborâre, apoi Oprea și Munteanu si Ion. Mai iau apă și pepsi, vine și Petrache, un erou cu ale sale 4 viteze plus marșarier, dar nu mai stăm! La drum, Silver! Am stat undeva la 5 minute cu totul, dar parca au fost câteva secunde. Suntem bine, dar cam aliciți. Se simte mai ales la trenă, dar nu ne lăsăm. Mai e o urcare la Brădet Teliu. E vânt și avem picioarele grele, dar tragem de noi. Urcarea o facem cum putem și ne regrupăm după podul de la Teliu. Coborârea e faină, dar nu îi dau mai mult de 60, e important să ne regrupăm repede. Nu ne iese. Am impresia că Ion și Peșa au pățit ceva, am emoții, dar apar și nebunii mei, cam ariciți că nu i-am așteptam mai în spate. La naiba, trecem peste și reluăm munca.

    De aici, intră în scenă Munteanu. Partea asta a fost mereu preferata lui, ne duce cu 50 și nu pare că are nevoie de ajutor. Noi stăm pitiți în spatele lui și ne uităm cu drag și floricele la "Fast and furios". E bine. Se termină falsul plat, se termină și Munteanu. Bine, bă, băiatule, acu' treci în spate! Avem ceva vânt și nu putem sta mult la trenă. Tragem de noi cât putem de tare, mai avem 20, 19, 18... E greu al naibii! Nu prea mai urcăm peste 35, chiar 32 e mult pentru condițiile date, vânt și ramoleală. Nimeni nu se plânge, ne mai încurajăm tacit, doar ne privim și ne simțim. Mușcăm din ghidoane, ne mai amăgim cu ce avem prin buzunare și bidoane, ignorăm dureri. Sau, mă rog, încercăm să ignorăm dureri. La Harman, mai sunt 7-8 km, și simt că sunt pa-pa. Am noroc și pică Oprea primul - crampe, dar își revine repede. Eu trag cât pot de tare, nu mai am însă niciun strop de energie. Mă dau repede de la trenă și abia stau ultimul. Băieții sunt mai bine și trag de-mi zboară mucii. Mai e "umpic". Podul de la intrarea în sat e ultimul reper, vorbim să ne așezăm pe un rând, să dam bine la poze. Ne iese mai greu, dar terminăm în forță. Băăăăăă. ești nebun!? Ne-a ieșiiiiiiiiiiit, 'tu-i racla lu' Arsenie și anafura lu' Daniel!

Un colț de curte
    Oprim, întoarcem, ne felicităm că am comis-o la nivel înalt, ajungem în curte și ne miră pustiul - a mai ajuns doar o (una!) echipă, trăi-ți-ar! Ai de capu' nostru, păi ce-ați făcut, mă, nene, măăăăă!? Am depășit 16 echipe. Irelevant. Ceasul de la gară arata 3 ore 48 minute de cursă, ceea ce ne dă speranțe la un loc bun. Luăm pizza, băgăm bere și cola (coca-cola), ne tragem sufletele și ne bucurăm de o zi bună de pedalat. Ne învârtim ca niște curci bete, parcă a fost prea bine. Un domn mai în vârstă ne felicită pentru stilul de mers și echipamentul complet. Avem echipăăă, avem valoareeee! Eeeee, partea a doua mai trebuie confirmată, până la urmă iese un loc 5 de care suntem mândri nevoie mare! Nu mai zic că am fost la 6 minute de podium, că ar putea părea că ne ofticăm vreun pic!

Rezultate oficiale

    Știu că au fost și alte chestii pe care merita să le menționez, dar tre' sa vii acolo să le simți. Atmosfera, muzica, pizza, competiția, prietenia, cafeaua și dulciurile, curtea plină de ciclism, emoția de la start, bucuria de la sosire. Plus alte trăiri de pe traseu care ar fi lungit (și mai mult) povestea. Au fost și ceva discuții legate de vreo 3 echipe care au mers grupat, lucru ce contravine spiritului competiției și care ar fi de evitat pe viitor. Dar organizatorii și-au făcut treaba cu prisosință și le-am mulțumit la final. Chapeau!
Pentru poze, dau vina pe Adi Dulacioiu și Claudiu Baciu de la MT Race, cărora le dedic multă sănătate și spor. Hihi!

Sper că nu am aberat prea tare și am reușit să te plimb căteva minute prin lumea mea, a noastră. Până data viitoare, te salut cu drag!

P.S. Mulțumim doctorilor care ne-au dat voie să participăm!