10 februarie 2024

Crede și nu cerceta

     Haide bună dimi la toata lumea frummy. E sâmbătă, e devreme, cam înnorat, dar sunt pe plus. Suntem în catonament la Moreni. Adică am bilete de voie să bag măcar câte trei ore pe zi cu bicicleta. Eu aș băga și mai mult, dar nu e cazul, am în grafic tot 10 mii pe anul ăsta și e timp, nu mă grăbesc, deși am avut cea mai slabă lună în ianuarie, dacă nu socotesc post-operatoriul. Dar nu am murit de ciudă, ce să vezi, nu m-am stresat. Am avut mai puțini kilometri și pentru că am mers prin pădure și pe coclauri cu Merida Xcross de la Dițescul meu, așa că disțantele s-au scurtat considerabil. Mai e și perioada asta în care doar acumulez kilometri, zona 2 din 5 ca efort, un fel de procesiune fără popă. Am băgat și câteva sesiuni pe trainer, ca să vezi dedicație și devotament. Din păcate, o varicelă și o gripă A au lovit-o pe Emma, și anul ăsta a fost mai mult cu boală decât pe afară și la scoală. Tare ciudate vremuri. Niciodată nu am stat atât în casă, fără prieteni și plimbări, fără școală și teme. Pardon, teme am făcut, dar ne trezeam fără ceas pe la 9 și ne făceam program liber, lejer. Emma nu prea știa ce să facă, să se bucure sau nu, pentru că îi place școala foarte mult, dar i-a plăcut și vacanța prelungită. Cărui copil nu-i place să se culce tarziu, să se trezească fără stres, să facă teme când are chef, cu pauze în unele zile. Atat că i-a lipsit joaca pe afară si copiii cu care se mai întâlnea. Plus colegii de la școală. Și doamna, că și de ea îi era dor. Cea mai mare problemă a fost cu pastilele. Ne-a dat doctorul o târnă de medicamente. Pentru Emma, dar și pentru noi, că musai să luăm ceva ca să ne protejam. Zici că am fost la cumpărături, cu coșul am ieșit. Și o grămadă de bani. E scump să fii bolnav, nu se merită. Mai bine sănătos. 

    Ideea scrisului de azi a venit de la dom' doctor. Eu îștiam baiat bun, dedicat meseriei lui de pediatru. Incă mai cred că e dedicat, dar nu îl mai cred băiat bun. Am început să îl bănuiesc de muncă în folosul companiilor farmaceutice, că prea ne-a dat o listă lungă de pastile. Știam că farmacistele au liste de bonusare pentru anumite vânzări de medicamente, șîn loc să îți dea ce e mai bun, îți dau ce trebuie să vândă în luna aia. Nu e corect și cinstit, dar merge banul, așa că să mă ia naiba pe mine de bolnav în nevoie. Nu mai ai încredere în nimeni, toți vor să tragă pe tine. Ajungi să îi privești pe toți ca pe niște hoți și te comporți ca atare. Nu îmi place deloc viața asta în gardă, dar nu ai încotro, că pierzi pe toate planurile, mai ales financiar. Unde te uiți, toți vor să se ridice, să fie mai în față, calcă pe oameni și pe suflete. Știu că am mai scris despre asta, și o să mai scriu. Nu știu care e soluția, cred că educația e baza unei societăți sănătoase, de aceea insist ca al meu copil să facă școală, să învețe, să citească mult, să facă sport, mișcare, să aibă mulți prieteni și să aprecieze mai mult tot ce are și trăiește. Nu am fost niciodată de acord să trăiești prin copil și realizările lui, dar musai să îi oferi tot sprijinul și toată dragostea posibilă ca să aiba un parcurs echilibrat, să știe de unde pleacă și să aibă vise și așteptări pentru care să muncească. Nimic nu e gratis în viață, trebuie să depui efort în orice direcție te îndrepți, nu există drum perfect și viață fără probleme, dar cu puțină atenție și îndrumare, cred că te poți bucura de viață și să simți fericirea din când în când. Dar fiecare trebuie să își găsească drumul, potrivelile, plusurile. O să continui să cred că îți poți ajusta destinul, dar e nevoie și de ajutor. Și mai ales e nevoie de noroc. Că dacă te naști în Somalia, ce așteptări să ai de la viață!? Cum să gândești pozitiv?! Mă consider un om norocos pentru viața pe care o am, pentru toate bucuriile și împlinirile.  Dar totodată mă consider un om deștept pentru că m-am educat să mă bucur de tot ce am, găsesc mereu motive de bucurie și îmi fac zilele mai frumoase, chiar și atunci când pare că nu sunt. Hai să ne vedem cu bine în scris și pe poteci. Mă duc să curăț niste copaci și să mă prefac ocupat și priceput. Salute! Adică "sănătate" în italiană, că știm si d-aia! 😁😁😁😁😁

Chiar așa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu