28 aprilie 2016

Advertorial - Continental GP4000S 700cX23mm

     Lume, de ce trebuie să scoatem în evidență doar lucrurile nasoale, cele care au impact negativ asupra vieților noastre?! Eu m-am gândit să încep să scriu despre lucrurile bune care mi se intamplă pe biclă... pentru început. 



     Luni dimineața, pe o ploaie torențială, mă îndreptam vijelios (a se citi cu vânt de spate) spre București. Când mai aveam vreo 30 de km, o trepidație ciudată începe să se simtă de la roata spate și imediat mă gândesc că am pană. Dar nu, nu e pană. Încă. Rulez vreo 20 de metri și aud o explozie: Pooooc! E clar: am spart. Opresc, mă uit, cauciucul s-a tăiat lângă jantă, camera a scos capul pe acolo și a plesnit. Game over! Cu noroc iau o dubă spre București și ajung la timp la muncă.

     Vă întrebați probabil (sau nu!), de la ce a fost buba. De vreo câteva luni am tot făcut pană (vreo 3), și lumea a început să comenteze că ar trebui să schimb gumele. Eu m-am încăpățânat să nu le schimb, știam că sunt destul de uzate și există niște riscuri, dovadă fiind penele, dar am zis să merg până la limită. Și am depășit-o! Se spune că o pereche de Conti GP4000S ar ține undeva la 5000 - 7000 km. Eu am făcut mai mult de 20000, și nu am luat bicla de nouă. Ceea ce e super-tare! Ion râde de mine că sunt chitros și merg cu ele până la sârme, dar nu-mi pasă. Eu sunt foarte surprins de cât de mult au ținut.

     Stilul meu nu e unul agresiv, merg tare la vale, dar frânez delicat, fără a bloca roata. Suprafețele pe care am rulat sunt dintre cele mai diverse, de la foarte proaste la foarte proaste spre deloc (Zagon, la Gentleman's race), am mers la -15 grade și la peste 40. Uneori presiunea nu era cea recomandată, fiind moi când rulam. O perioadă au stat pe balcon, unde era frig. Nu pot să zic că le-am protejat prea mult. Și de aceea sunt și foarte mulțumit de ele.

Câteva specificații tehnice:
Dimensiuni - 700X20c, 700X23c, 700X25c, 700X28c, foldable.
Greutate - 205g
Puncte tari - rezistență mică la înaintare, aderență, durabilitate, pene puține, preț, greutate
Puncte slabe - rezistență scăzută pe laterale

21 aprilie 2016

Race Report - Drumul vinului... la pas

Pentru că nu am mai scris demult, nici nu mai știu cum să încep. Așa că o dau direct: am comis-o!

      În ziua Domnului, a 17-a a lui Prier, aveam programată plecarea în Anglia, dar nu puteam rata startul la Seciu, căci o nebunie am și eu - să mă dau la curse de șosea. Pregătit sunt, mai mult psihic, dar nu-i bai, așa sunt eu: multă voință, puțină putirință. Cu vreo lună în urmă am avut niște probleme cu genuchiul stâng și am făcut pauză două săptămâni, așa că forma nu e cea dorită. Lucrez cu ce am, ce lupa mea! Bicla e gata, bagajul e făcut, unghiile sunt aranjate, Peșa urmează să mă salte la 7.30 de la Iancului. 
O tură la Seciu
     Drumul se scurge rapid pe sub ruate, eu bag un lighean de paste la bord (că așa am citit eu, că rutierii mănâncă înainte de cursă cu vreo 3 ore) și la 9 suntem în poartă la Seciu. Startul e abia la unșpe, dar măcar avem timp să facem încălzirea și nu suntem presați de timp. Lumea pune corturi, montează cabluri si boxe, garduri si steaguri. Se anunță căldură mare, Moncher, așa că tre să am grijă cu hidratarea, dar nu am chef să car două bidoane după mine pe cele patru cățărări. Îmi zic că un bidon e îndeajuns, dar poate am noroc cu tata să mă alimenteze la nevoie.
     Am o stare ciudată, nu am emoții, e prima oară cănd mă doare atăt de tare la banană înainte de o cursă. Poate contează și faptul că anul ăsta categoria mea, 30-39 ani, e cea mai disputată, iar concurența mea e peste mine, muuuuult peste mine. Dar asta nu înseamnă că am venit spectator. Dacă mor, măcar să mor cu ei de gât. Ne schimbăm, pornim aparatele și pe la 10 plecăm la încălzire. Petrache și Oprea ajung mai târziu. Să-i chiș în freză pe-amândoi, că tre' să stau după bazonu' lor. Genunchiul e ok, mușchii sunt ok, capul e ok. Tratamentul dă roade! 
     Multă lume, dom'le, trei sute cinzeci de flăcăi si muieri sunt confirmați. O să fie aglomerație mare la start. Dau câteva pedale cu Peșa, întâlnim cei doi pribegi care se gândeau să rateze startul și mergem la linia de start/sosire. Se fac poze multe, eu ies urât în toate. Haide, Ciocaneeeeeeeeee, că pierd avionul și nu mai ajung la Manchester! 10 minute, 5, 2, 1 și ... nimic. Stai, că se mai așează lumea! Hai cu Ștartuuuuuuul! 
Vârful aisbergului
     Gata, plecăm! Până la sfărșitul coborârii vom merge în spatele mașinii oficiale, dar degeaba ne-a îndemnat Ciocan la răbdare și liniște în pluton, că vom mai avea un start, cu toată lumea. Noi tot ne luptăm pentru poziții. Petrache are emoții legate de prima lui participare la șosea, se teme de vreo căzătură cauzată de alții. Eu sunt obișnuit, dar tot sunt cu ochii-n paișp... Na, că nici nu termin bine gândul că în fața mea se întinde o clătită, fix pe burtă, fix la roțile mele! Băăăăăăăăă, ej nebuuun! Frânăăăă, picior jos, dar cu noroc, ocolesc. Săraca fată geme de durere, dar eu nu aud! Sunt un animal în căutarea prăzii, un cinism ciudat mă cuprinde. Nu simt niciun fel de compasiune, eu doar vreau să țin aproape de cei din față, deși nici nu s-a dat startul. Toată coborârea e un sus-jos continuu, frână-accelerare. Mi s-a luat de hop-hop-hooooooooooop sau hoooooooooooooop, sau Mașinăăăă, sau Frânăăăăăăăăăăă! Să vă pup mamele cu yo-yo-ul vostru de căcat! Plutonul e un fel de acordeon (sau pian dă pept, pă țigănește), sunt aproape de căzătură, dar abilitățile mele de Senior Mâță îmi scapă curul de la ananghie și rămân pe poziție. Peșa e mai în față, Petrache e în preajmă. Oprea e pe treaba lui, e la tura scurtă. Terminăm coborârea, ne oprim ca să pornim. Tare, nu!? În spate se aude Peșa care urlă după mine ca puiul lui Brătescu-Voinești după mă-sa: Bogdaneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Stai, bre, așa, ca sunt un pic mai în față! Petrache e în stânga, la un rând. Suntem gata! Și gataaaaaaaaaaaaa, se pleacă!
     Am zis cumva "se pleacă"!? Frate, zici că am venit să dăm liniuțe, așa de tare se fuge din prima. Dar nici nu prindem bine 50 la oră că iar aud: Frânăăăăăăăăăăăăăăăăăăăăă! De data asta e groasă rău, se pică în jumatea plutonului, tot în fața mea. Sunt mai mulți inși implicați, dar am noroc si ocolesc prin dreapta. Alții o iau prin lanul de verdeață. Nici nu imi revin bine că observ cum cei care erau in fața celor căzuți au accelerat și se depărtează rapid. Să-mi *ut una, nu-i a bună! Am de tras să-i prind, știu că acolo sunt cei mai valoroși dușmani ai mei. Picioarele se umflă, plămânii sunt precum cazanele de la Copșa Mică în plin avânt comunist. Dar prind plutonul și mă instalez cu tact la lojă - azi mi-am promis că o să fiu cel mai mare cotețar al istoriei nescrise a ciclismului. Nu am de gând să duc deloc trenă, să muncească ăia buni, ce pista mă-sii!
     Vântul bate cu putere, cei din față înaintează cu greu, din spate revin mai mulți în pluton. Nu îmi fac griji, încerc să îi localizez pe dușmanii de clasă: Doicescu, Manea, 445, Roșca, Sandu, Henry. Desi sunt peste mine, știu că după ei trebuie să alerg. Până în oraș se merge grupat, urmează urcarea, unde începe trierea. Plutonul explodează. ne împrăștiem ca hoții de "fer" vechi când apare garda și nu avem bani de șpagă. Eeee, acu-i atunci! Apa din radiatoare atinge rapid punctul de fierbere și suntem gata să ne vindem sufletele pentru o gură în plus cu care să respirăm! 
Urcarea. Sau moartea pasiunii pentru unii...
     Pregătirea iși spune cuvântul, urc destul de bine și reușesc să îi țin în cătare pe ăia buni. Ai mei părinți urlă la mine de pe margine. Gata prima tură! Mai sunt "dăcât" trei! 
     Urmează coborârea, partea care mie la Seciu îmi place cel mai mult. Prind și depășesc câțiva dușmani, sperii vreo doi, cobor cu vreo 78 la ora, dar simt că se poate și mai tare! Băăăă, te-ai tâmpit de tot!? Zici că am venit să iau kom pe coborâre (pentru civilii care citesc aste rânduri, kom=cel mai bun timp obținut pe un segment de drum), pare că sunt în cursa altora. Am reușit pe coborăre să prind un grup valoros, așa că stau cuminte la cutie, încerc să îmi adun forțele, bag un gel, o banană, ceva lichide. Se fuge cam tare, chiar și la plasă se muncește. Nu e bineeee, domnule chestor, nu e bine! Urmează plat cu vânt, ăia buni se desprind și se duc... dracu! Noi rămânem vreo 15-20, muncim cu rândul, se termină platul, iar urcare. Frate, e clară treaba: tre' să fii cu capul ca să te chinui în halul ăsta și să și plătești pentru asta!!!!! 
     Acum e greu, simt mușchii încordați mai mult decât trebuie, mi-e teamă de crampe. E cald, e greu, e prea cald, e prea greu, e muuult preaaaaa caaaaaaaaaaaaaaald, e muuult preaaaaaaa greeeeeeeeeeeeeu! De la oboseală am dat-o în cântare, dar pedala se învârte și urcarea cu numărul doi e gata. Tata îmi dă un bidon și imi torn cu drag izotonic în cap. Poate așa scap de mătreață, că de căldură nu am cum! Reușesc să iau un bidon cu apă de la cineva și mă mai răcoresc. Mă resimt după urcare, cu greu prind o roată, dar vine.. ati ghicit!... COBORAREAAAAAAAAAAAAAAAA! 
Ruachiet buoi, cum ar zice mamaia Sofica 
     Cam așa se scrie la 86 la ora. Da,da, am zburat! În vreo două curbe era s-o fac la propriu. Am riscat dar am câstigat multe pozitii, am depășit tot grupul care mă făcuse pe urcare. Dar știu că tre' să îi aștept. Singur, pe plat, nu am nicio șansă cu vântul ăsta nebun. Așa că mai bag o banană.
    Regrupare, reorganizare, muncă. Hmm, cam greu cu munca asta. Rămân alături de 6 baieți: Henry, Ulisse, Gaiță, si încă trei necunoscuți. La un moment dat, ăia trei se rup si se duc și ăștia. Tot la dracu'! Așa că rămânem în patru, poate o punem de un barbut la dublu cu schimb de locuri, că nu prea avem spor. Dar conlucrăm frumos, cu trene corecte din partea fiecăruia, și ajungem cu bine la urcare, a treia, și îi prindem și pe cei trei evadați. Urcăm fiecare după puteri, dar urcăm. Henry descalecă și face cațiva pași: are crampe. Cumva, mă bucur că am scăpat de un dușman de clasă, dar nu mă gândesc prea mult la asta, e încă urcare și am și eu problemele mele. Ulisse si Gaiță urcă mai bine, dar reușesc să nu dau distanță. 
Izbăvirea vine după multă smerenie... și chin
     La sfârșitul urcării Ulisse îi zice lui Gaiță că e pe foaia mare! Omu' uitase să schimbe și placa și mai avea un pic si rămânea fara genuchi, așa de greu pedala. După ce a schimbat, parca era Froome, asa usor urca. Terminăm urcarea și vorbim să mergem împreună. Pe coborâre eu îmi fac din nou de cap, dar jos îi aștept pe băieți și facem planul de bătaie: mergem cu rândul, cum poate fiecare la trenă. OK. Ușor de zis, dar greeeeeeeeeeeeeeeeeeu de făcut. Vântul turbat ne limitează pe la 28-30 la ora. Pe plat mă mișc mai bine decât colegii de suferință, însă nu mă dau peste cap. Dar oboseala își spune cuvântul, suntem cam sleiți. Mai avem o urcare de dovedit și gata. 
     Și gata pe naiba! Suntem ajunși din urma de un grup. Încercăm să creștem viteza, dar e ca și cum ai încerca să umfli un balon spart: sufli de îți ies ochii din cap și nu obții decât un zgomot de bășină răstignită! Așa că suntem prinși. Ulisse si Gaiță se depărtează, eu nu mai pot. Pe bune, NU-MAI-POT!!! Am crampe la ambele pulpe. Fiind în postul Paștelui, descalec evlavios și plin de rugăciuni legate de dispariția crampelor, Doamneeeeee, dacă mă scapi de durere, jur să mănânc tot din farfurie și să nu o mai supăr pe Șefa! Băăăă, ești nebun!? M-au lăsat, după câțiva pași! Zici că sunt Iisus după cele trei zile, sunt călare pe un măgăruș și am crenguțe de măslin în păr: urc Golgota și ajung la TATĂL! Limita e cerul, sare-n aer cartierul! Eu pedalez de zor și o să termin concursul. Deși am pierdut cel puțin cinci poziții și vreo trei minute, nu mă gândesc decât că se termină chinul. În fața mea e o oaie rătăcită, dar nu mai am energie ca să o călăuzesc și termin la 5 secunde în spatele ei. Nu pot să cred că s-a terminat! Imediat după linia de sosire mă așteaptă tata, care mă preia ca un adevărat soigneur. Nu mai am putere nici să zâmbesc, sunt "termenat"! Dar am terminat.
     E prima cursă de șosea la care fac push-bike, ca la mtb. Sper să fie și ultima. Dar nu mă stresez prea tare, sunt mulțumit că am dat totul, sau chiar mai mult de atât. Locul 18 la categorie și 50 la general nu sunt cele mai bune rezultate ale mele, dar ținând cont de concurență și de nivelul de pregătire, e bine. Timpul este irelevant, pentru că include și coborârea neutralizată, plus startul al doilea.
     Cursa a fost câștigată de Valentin Pleșea de la HC Cycling, cu Marian Frunzeanu (HC) si Attila Madars (Bikepert Dinamo) pe podium. La fete s-a impus Beata Piringer (Team Giant), urmata de Irina Dumitru si Monica Serachitopol (HC Cycling)
     Cu gândul că nu v-am plictisit prea tare, sper să ne vedem cu bine la următoare cursă!
     
Vă doresc la revedere! 

Aveți aici si niște link-uri utile cu clipuri:


https://www.youtube.com/watch?v=ho-dk9hRh2g

Pozele sunt de la prieteni de pe Facebook:
Jinx The Tomcat
Events Photographer













25 octombrie 2014

Race report - La Broaste 24 Mai 2014

                  
              Cine aude de aceasta denumire, se duce cu gandul la balti verzi, stuf si umiditate. In mare parte, s-au adeverit asteptarile. Marti sau miercuri am vorbit cu Bogdan Suteu despre posibilitatea de a merge la un concurs in acest week-end, pe aici prin apropierea Bucurestiului. El s-a retras din cauze obiective si m-a lasat pe mine singur, fata cu reactiunea. Multumita lui Vali, un prieten bun, m-am inscris si eu joi, desi inscrierile se terminasera miercuri noapte. Am zis ca o fi vreun semn divin daca pot merge. Sunt mai multe categorii (legate de exeperienta, dar impartite la randul lor pe categorii de varsta). Eu am zis sa aleg un nivel cat mai aproape de realitate, si m-am inscris la nivelul 2. La 1 erau toate numele cunsocute din metebeul autohton, asa ca am zis sa imi incerc norocul la 2. Toata saptamana m-am antrenat normal (adica recuperare dupa Road Grand Prix si 3 iesiri, din care una de forja maxima pe 44 km – cursa urmand a avea 46 – 2 ture de 23), am dormit bine, asa ca ma simteam pregatit. Problema cea mai mare e ca nu am iesit din ianuarie in off-road, si obrajii mei sunt obisnuiti cu canapeaua de pe sosea, nu mai stiu ce e aia “batuta cu strigaturi” pe coclauri. Asa ca o sa fie interesant. 

          Vineri am avut mult de munca si seara m-am predat ielelor fara sa opun rezistenta, am dormit ca un bushtean putred, fara vise de preamarire intru slavirea ciclistului din mine. Dimineata m-am trezit normal. Adica prost. J Am mancat ceva paste, un pic de ciocolata si cola in loc de cafea, ca mi-era sila sa imi fac. Mi-am facut bagajul, am luat haine de schimb, in caz ca vine ploaia, si am taiat-o. Organizatorii ne-au tinut la curent cu starea traseului, destul de noroios, dar s-a tot uscat. Totusi, au ramas zone cu balti si shleauri pe unde tre’ sa mergem cu grija. Concursul incepe la 11, asa ca mi-am organizat plecarea astfel incat sa am timp sa dau o tura de traseu inainte de start, pentru recunoastere. Dimineata vad ceva nori de ploaie, dar se risipesc repede. Am scapat de porceala. O sa tusim praf.
               Desi m-am coit/foit ca de obicei, am reusit sa respect programul. Minune! Nu-mi prea sta in fire sa ies pe usa la cat am stabilit. Unghiile sunt ok, ochelarii la fel, nu uit nimic. Mai sa fie! Tre’ sa fie si ceva care sa dea cu minus, dar nu gasesc. Deocamdata. Concursul e pe la Manastire Caldarushani, alt punct de reper nu stiu sa va dau, asa ca tre’ sa luati o harta sa vedeti unde am fost. J Sunt vreo 30 si ceva de km de la Bucuresti spre N-N-E, drumul e bun, cateva localitati, ceva idioti pe drum, dar ajung bine. Ma schimb de caracter, ma imbrac fistichiu ca sa ma aresteze politia stilului, bag un baton pentru energie, ma umflu cu cola, umplu bidonul cu apa, ma dau cu autan ca sa nu ma suga tantarii, si o tai pe traseu.

           E devreme, abia 9, startul e la 11, deci e timp berechet, nu tre’ sa forjez prea tare. Imi propusesem sa termin cursa de 46 km (denumita Epic) in maximum 2 ore, asa ca tura de recunoastere nu ar fi trebuit sa imi ia mai mult de 1 ora si un sfert. Asa ca am rulat in ritm alert, dar degajat, am admirat natura nederanjata de cocalari, padurea racoroasa, am inhalat liniste si mi-am clatit ochii cu verdeata. Ce dor imi era de padure! Dau peste ceva baltoace, cateva zone cu noroi prietenos, dar in rest e uscat si denivelat de iti deranjeaza moshtenitorii. Pe traseu deja sunt cativa voluntari care se uita cam lung la carnatul fosforescent ce le incurca vrajeala matinala. Eu salut si dau mai departe, nu fara a intreba cat mai am. “8 km!’ e raspunsul sec. Ma uit la ceas, 30 de minute. Bah, ej neboon! Am facut 2/3 din traseu in juma’ de ora si nu ma resimt. E ceva! (probabil in apa pe care o beau, ca prea alerg pe campii). J
                Ajung in zona de Start – Sosire in circa 50 de minute. Eu stiu ca traseul are 23 km, fizicul de balerin nu se resimte, am mers cu 30 la ora?! Noooooooo, da’ ce bun is! Oi fi mancat fainoshag!? Nu am timp de meditatii prelungi, tre’ sa ma asez la start in timp util, sa fiu cat mai in fata. Prind randul 2. Eu m-am inscris la o categorie pe care am considerat-o potrivita nivelului meu, adica 2. La 1 erau numai d’aia buni, prea buni pentru mine. La sfarsit insa, bazat pe timpul scos, am observat ca as fi ocupat acelasi loc (secret, deocamdata!) J
                Ascultam muzica, schimbam impresii, langa mine sunt cativa baieti care au venit la distractie. Eu nu prea mai stiu cum e asta. Eu vin la cursa pentru a castiga. Sau macar pentru a incerca sa castig. Ma rog, fiecare cu piticii lui. Sau cu Alba ca Zapada! J J Timpul trece, se apropie startul. Cei de la Epic (46 km) pleaca primii, iar la 5 minute vin si cei de la traseul normal (23 km), apoi Family. Nu am emotii, visez si vizez un podium. Stiu ca m-am antrenat, sunt incalzit, hranit, hidratat. De ce nu?! O scurta sedinta tehnica si incepe numaratoarea inversa. Soarele arde cam tare si stiu ca o sa se transpire un pic. 5,4,3,2,1…
                Staaaaaaart! Un pic de nehotarare la plecare, nu pot sa ma strecor printre niste bushteni ambulanti (a se citi cacati incetzi), asa ca pornesc greu. Deja ne lungim. Cei din primul rand sunt toti pe 29” si mananca pamantul.  Noi, urmasii lor, pare ca mergem pe triciclete, dar nu-i bai. O iau pe langa drum, stiu traseul, am trasa mea. Ma simt bine, picioarele nu se incing. E bineeeeee! O curba la 90, in dreapta e ceva grau/orz/ovaz (niciodata nu am stiut care e deosebirea dintre ele), un shleau imi fura fatza, dar trag tare, am viteza si scap. Am chilotii umezi. Si ochii. Dar fiind bulbucati, sunt repede uscati de vant si praf. J J Asa aproape de dezastru, dar nu scad viteza. Urmeaza o curba la stanga, ceva zambete strambe la 2 fotografi, apoi o linie dreapta de viteza. Sunt pe val, navighez cu viteza de croaziera si sunt stapanul domeniului meu. Ce-mi mai trebuie?! Poate un pic de atentie la concurentii din fata, care se departeaza. Inapoi la vasle, trubadur cracanat! Asa ca pedalez cu putere.
                Frate, n-am tras nimic (azi), dar pare ca zbor. J E o zi frumoasa de Mai si eu alerg la cursa. Si nu oricum, ci cu incredere deplina in picioare si plamani. Se merge tare, drumul e uscat, fara multe pietre care sa-ti puna copiii sa danseze. Fugim ca din pushca(rie), eliberati din catushele gandurilor si impinsi de la spate de dorinta de “succesuri”. J 
            Linia dreapta si rapida se termina brusc, la liziera padurii, unde o podishca de lemn pregateste un salt tembel peste combinatia nesanatoasa dintre un damb si o gaura. Daca nu tii tare de ghidon, roata fatza fuge unde “vrea” muschii ei, iar tu rishti sa mesteci aluminiu asezonat cu pamant. Asta in cazul in care mai ai dinti dupa cazatura. Eu sunt atent si trec fara emotii, apoi trag cat pot de tare. Suntem 2,3, mergem cat putem de bine. Stiu ca in fatza nu sunt multi, asa ca am o stare de bine. Mergem prin padure, e umbra, e aer curat. Plamanii trag cu nesat, ca picioarele au nevoie de sange proaspat. Ne apropiem de lac, nu am timp sa admir privelistea, stiu ca e o portiune cu iarba inalta si ceva shantzuri ascunse, apoi e o portiune in usoara urcare, pe care o fac ridicat din sa. Frate, ce bine e sa stii traseul.
                Apoi e o bucata cu balti si noroi, dar stiu cum tre’ sa o abordez. Rahat! Se pare ca nu stiu nimic, caca-m-ash pe ea de viata! Am viteza, prind marginea unui shleau, roata scapa, bicla fuge in stanga, eu am timp sa desfac pantofii din pedale si ma arunc la pamant cu dragostea cu care Ion mangaia ogorul proaspat arat. Fac doua tumbe, si sunt iar in picioare. Nu am decat ceva noroi pe haine. Si cateva mizerii pe limba pe care le debitez la adresa abilitatilor mele de mare ciclist. Ma depasesc vreo 5-6 insi, dar eu nu ma dau batut. Hop in sha si inapoi in scena. Ma oftic rau de tot. Mergeam bine, dar cazatura m-a scos un pic din ritm si am pierdut si ceva pozitii. Am de munca.
                Iesim iar in camp deschis, se vede lacul, manastirea Caldarushani. Sunt ceva pescari, dar nu am timp sa le urez “Bafta”, am de tras ca aici cam bate vantul. Zambesc cu toata fasolea la un fotograf, si incerc sa mentin un ritm ridicat. Am un ghimpe in spate si imi vrea locul. Ma gandesc ca ii pot da doar locul meu de veci, momentan. J Asa ca fug, fratiuare! E cam un km de plat, in vant si soare. Am timp sa iau o gura de apa. Ma lipesc de un tip din fatza, mergem in paralel. Stiu ca urmeaza o curba stransa la dreapta la intrarea in padure, cu o transhee de traversat. Tipul se baga in fatza mea si incetineshte. Fu..-i pashtele ma-sii de viata! Prieteneeee, tu vrei sa pleci mai repede catre cei drepti si sfinti?! Eu aveam pregatita treapta potrivita sa trec shantzul si sa pornesc in fortza, dar simpaticul din fatza mea mi-a incurcat calculele. Asa ca pierd timp si energie pretioase. Revin insa repede, il salut din mers pe dovleacul pansat si ii dau inainte cu incredere. Drumul e bun, pamant uscat, ceva crengi cu ghimpi, asa ca sunt atent. Vantul bate mai putin aici, in padure,  ceva iarba mare pe marginea drumului, cateva capcane, dar scap usor. O curba la stanga, o iau larg, ca deh, am viteza, si ma pregatesc de fuga pe macadam. E o portiune unde poti lua o gura de apa. Daca ai! J J
                La cazatura, capacul bidonului s-a rupt, apa a sarit afara si miroase a seceta. Asa ca tre’ sa sug buretzi! O sa iau apa de la punctele de alimentare! Nu mai am mult si ajung la primul. Bag doua pahare, beau si cu nasul, ma racoresc si ii dau inainte. Aici, supriza! Traseul era altul decat cel facut de mine dimineata, e mai lung, bai boule care esti tampit! J Nooo, acu-i atunci! O sa merg in orb, ca nu stiu traseul. Asa ca ma bag dupa 2 baieti frumosi si merg in curul lor. Fratizcaaa, urmeaza o portiune tehnica, parca am fi la Azuga, pe coborare cu radacini si pietre. Aici e plat, dar plin de radacini. Fata, mi-am luat bataie de la sha de ma dor ovarele! J J Ma descurc bine, mai bine decat ma asteptam. Se pare ca uneori pot furniza (si) surprize placute. O urcare violenta pe care o iau, cu noroc, asa cum trebuie, si nu pierd energie. Muschii functioneaza optim. Iesim din padure si dam intr-o aratura! Frate, nu se poate sta in sa. Pedalez ridicat si merg ca un cacat reanimat. E aiurea rau sa mergi pe aratura. Sigur aia cu 29 merg mai usor aici, sau cei cu suspensie spate. Eu merg ca un rinocer pe tocuri. Nu am niciun spor. Bine ca se termina repede. Padure si drum moale, o placere pentru curul meu maltratat. Un shantz de un metru, plin cu apa, ceva crengi aruncate astfel incat sa trecem pe bicla. Dar ma dau jos ca sa evit surprizele, calc in apa rece, imi ingheata picioarele, dar nu pierd timp si sunt iar in avanpost.
                Am o bucata intr-un fel de coborare, prind viteza, dar e atat de denivelat incat sunt aruncat in toate partile. Plus ca sunt printre salcami, risc mare de pana, asa ca nu fortzez. Scap de salcami, dau iar de aratura. Frate, mi s-a luat! Ma f.t in el de traseu. Injur rudele drumului mai mult sau mai putin vii, ma dau vorbitor de limba roma, si mai scap de nervi. Iesim in drum drept si vad locul de unde am luat apa. Hopaaa, am facut o bucla si acum ma intorc la traseul pe care il stiu. Asa, tata, asa mai merge!
                Iar o bucata cu denivelari, ascunse in iarba, merg cam ciudat, dar merg. Picioarele sunt in forma, eu la fel. Parca e bine. Sunt cu vreo cativa, incerc sa ma tin de cei din fata si sa nu fiu depasit. Nu prea imi iese, ma intrec vreo doi. Iar intram in padure, iar racoare. Fugim tare, mergem pe un fel de poteca pe jumatatea drumului, e denivelat si orice damb luat prost te scoate din ritm. Reusesc sa mentin o viteza constanta, dar consum multa energie. Iar mi-e sete! Unde e apaaaaaa?! Stiu ca mai am de mers insa pana la Fantana tineretii.
                Acum avem o bucata de vreo 2 km, prin padure, pe un drum plin de iarba. Aici iar fugim tare. Hopaaa, o caruta pe traseu! O ocolim prudenti, nu pierdem mult timp. Ceva balti, ceva tzopaieli de la gropi, dar scapam si dam iar in macadam. Aici iar forja. Un baiat se tine in curul meu. Nu imi convine sa ii duc trena, asa ca ma dau obosit si il las pe el in fata. Condu-ma in Israel, Moise care esti! J
                Omu’ merge bine, ma tin si eu de el. Il prindem pe altul. Acum suntem 3. Drumul e bun, mergem rapid. Urmeaza o bucata printre copaci, apoi un shantz urias pe care il iau insa normal, desi au fost unii care au cazut ca tolomacii acolo. Cu un pic de incredere si viteza potrivita, nu pierdeai timp. Iar macadam, iar poza, iar viteza. Intram iar in padure, fugim prin iarba mare, suntem viteji. Datorita incalzirii temeinice, nu resimt efortul. Dar parca nici ritmul nu a fost dracesc.
                Punct de alimentare, iau un pahar de suc pe care mai mult il vars pe fatza decat sa beau, dar ma racoresc un pic. O curba prin niste boscheti draguti si dau in asfaaaaaaalt. Aici ma iau dupa colegii mei si stau la plasa. Iesim in camp si ne umfla vantul. Eu profit de drumul lin si bag un baton, pentru energie suplimentara. Sunt ultimii metri inainte de asaltul celei de-a doua probe. Habar n-am ce timp am scos, dar ma simt increzator.
Gata prima tura!
                Zburam peste linia de sosire si pedalam cu putere. Sau mai degraba pedalez cu putere, tovarashii mei erau la tura scurta. Muahahahaha, ce slabi sunt! Eu sunt cel mai tare! J J J Ma gandesc ca ma asteapta un altfel de cursa acum, pentru ca vor fi si copii sau intarziati, asa ca o sa ne distram cu “stangaaaaaa!” si “dreaptaaaaa!”. Sunt la nivelul optim, picioarele executa un mars triumfal si plamanii canta oda invingatorului. Si ce daca sunt pe locul 100, alerg la maximum si asta ma intereseaza cel mai mult.
                Un pic de iarba inalta, ceva shleauri, vant din spate si traseu liber in fata. Asta nu prea e bine, m-ar ajuta un iepure, o victima pe care sa o vanez. Asa ca tre’ sa mentin un ritm ridicat fara kilometraj. Nu las pedala deloc. Vantul din spate ma ajuta sa respir pe o bucata mai linistita, bag un baton si mai prind energie. Iar pozari, iar fasole zambitoare. Si iar fuga. Trec pe langa 3 doamne asistente pe care le-as lasa cu drag sa ma resusciteze! Buneeeeeee! J J Zic “Sarutmana, doamnelor!”, zambesc tamp la toate trei si toate trei rad. Eeeee, asa da, frate, parca e mai frumoasa cursa acum! Linia dreapta se termina la dambul urmat de groapa, o trec artistic fara sa pierd energie, merg tare bine azi. In padure, iar shleauri si bucati cu noroi, trec prin balti ca un spargator de ghetzuri si ma stropesc tot, dar nu mai simt nimic, abia se inmoaie noroiul deja lipit si uscat. Iarba inalta, drum in coborare, curba la 90 la dreapta si lac in fatza. Bou cum sunt, nu incetinesc destul si fac o bucla pe langa drum cu ceva emotii legate de ghimpi si urzici. Scap doar de ghimpi! Urzicile trec prin noroiul gros si parul de porc spinos de pe picioare si imi lasa ceva furnicaturi simpatice. Nu am timp de scarpinat acum, ma concentrez la drum si pedalez ca turbatul. Inca nu am prins pe nimeni din urma, asa ca nu am decat grija pedalelor. Trec de locul unde am cazut la prima tura, acum o iau asa cum trebuie si scap de ganduri. Ocolesc un fag batran si ajung iar in camp deschis.
                Aici bate vantul cam tare din fatza, incep sa rasara si primii intarziati. Imi creste moralul cand trec pe langa ei ca unul lovit de boala vitezei, stiu ca isi spun “Uite-l si pe disperatul ala cum trage!”, ca asa ziceam si eu anul trecut cand eram galushka, dar nu-mi pasa nici cat un rahat uscat de musca. Nu prea imi place vantul care imi usuca buzele, soarele imi arde ceafa, simt o sete ciudata, dar mai e pana la punctul de alimentare. Asta e, mestec gandurile umede si inghit in sec. Un pic de urcare, umflu picioarele si trec rampa fara efort, o curba la dreapta si dau in padure. Santul urias care se casca vrea sa ma inghita cu tot cu pacate, dar sunt pregatit cu treapta potrivita si trec ca un meserias in ale mtb-ului. Bre, mi se pare mie sau ma umflu in pene?! J Gandul imi sta doar la apa de la punctul de alimentare, visez la un pahar de cola si o inghetata. Frate, la cat de deshidratat sunt, ma mir ca nu alerg dupa Fata Morgana prin padure. Mentin viteza constanta, trec de zona cu ghimpi si pericol de pana, o curba la stanga, drum pietruit si molushte care imi incurca trasa. Urlu “Stanga!” sau “Dreapta!”, dar nu percuteaza toti, mai ales ca sunt si copii. Asa ca strig “Trec prin stanga/dreapta!” si am mai mult success.
                Deodata, simt ca visez. Vad punctul de alimentare. Tareeeeeee! Iau un pahar din zbor si le rog pe doua gagici sa arunce cu apa in mine. Initial se blocheaza, apoi incep sa arunce cu bucurie. Le-am facut ziua mai frumoasa! O a treia gagica le-a vazut si nu a mai asteptat sa ii zic ceva. Eu eram cu paharul la gura si abia inghiteam niste apa si nu am putut sa ii zic ca ajunge atata stropeala! J Frate, mi-a bagat doua pahare cu apa fix in mecla de erau sa-mi sara ochelarii! Nu am mai apucat sa zic nimic, doar am inceput sa rad! Acum e friiiiiiig! Am intrat iar pe un drum cu iarba pe mijloc si e umbra. Bate un pic vantul si simt ca am prins aripi. E lume multa pe traseu, sunt multi copii, avem si cateva balti, dar nu incetinesc. Drumul serpuieste frumos printre copaci, trec de pe o dara de roti pe cealalta, ocolesc balti si oameni, feresc copiii, mai iau cate o crenguta peste ochi, dar zburd. Curul a amortit, nu mai zice nimic. Parca sunt in transa, nu mai percep traseul, merg din instinct si pare ca nu mai depun efort, asa de bine ma mishc azi! J Sunt concentrat si conectat la cursa, nu am timp sa admir posterioare de caprioare! Ma intereseaza doar sa nu ma depaseasca nimeni. Sa depasesc eu e mai greu. Important e sa imi pastrez locul.
                Un luminish, un zambet la fotografi, o bucata de carare prin padure si iar un drum cu multa vegetatie umeda. Incepe cu o curba la dreapta, destul de larga, dar eu vin prea tare si o iau pe alaturi. Incerc sa ma intorc la calea cea dreapta, dar bicla nu ma asculta si se tranteste cu drag la pamant. Eu calatoresc cu stil prin vazduh si aterizez fortat in niste iarba inalta. Noroc ca nu mai zambeam la fotografi, ca ma luau astia in reclama la Colgate Herbal. Hopa Mitica e imediat in picioare si calare pe bicla, parca aventura la iarba verde a fost doar un vis. Si incep sa trag. Sau continui?! Habar n-am, e bine ca sunt ok si nu am pierdut timp si energie. Bucata asta cu iarba inalta e destul de lunga, tot ocolesc si depasesc, nu ma enervez. O balta uriasa troneaza in mijlocul drumului si toata lumea o ia prin stanga. Ne inghesuim un pic ca romanii la oferte la drujbe si surubelnite electrice, dar trec cu bine. Se termina iarba, incepe nu zborul, ci drumul pietruit, dupa o curba la 90 la stanga. Ma ridic din sa ca sa prind viteza si parca simt un pic de oboseala in pulpa stanga. Eeee, prietena draga, acu’ te-ai gasit?! Asa ca tre sa am grija. Mai am ceva de mers si nu vreau sa stric distractia. Portiunea asta ma cam stoarce de energie, asa ca mai bag un baton. Se termina “asfaltul”, incepe iar noroiul. Un fotograf sta fix langa cea mai mare balta, poate prinde vreun porcusor la baie in namol. Nu cred ca a avut noroc aici, e bun drumul si nu prea se poate cadea. Dar tot ies ii niste cadre “murdare”. Salut niste taietori de lemne si ma apropii de punctul de alimentare unde se despart traseele si unde incep radacinile. Mai fur un pahar cu apa si ma pregatesc de masajul binefacator al radacinilor.
                Sunt pe cont propriu, pe aici nu mai sunt copii cu parinti, dar mai sunt oi ratacite si incete. Norocul meu ca ii prind pe portiuni mai late si trec de ei fara probleme. Cararea serpuieste frumos printre copaci, e umbra si liniste. Doar rasuflarea mea deranjeaza pasarelele. Am bucatzica aia de urcare pe care o fac dintr-o suflare. Apoi drumul urca usor, picioarele protesteaza, asa ca nu fortez prea tare, dar nu las pedala. Se termina urcarea, se termina padurea si incepe chinul. Am bucata aia criminala pe aratura. Incerc sa o fac ridicat din sha dar risc sa fac carcei. Asa ca stau asezat. Sau incerc. Denivelarile ma arunca de colo-colo si merg aiurea rau. Strang din dinti si din buci si scap cu bine. Intram iar in padure si ajung la un shantz cu apa. Ma gandesc sa il fac pe bicla, asa ca dau cu viteza, dar ma proptesc in mal si tre’ sa descalec. Altii descaleca din prima si pare ca e mai bine asa. Eu mi-am furat-o, dar ma sui repede pe bicla si incep sa pedalez. Ma uit la numerele lor, poate suntem la aceeasi categorie. Ma ambitionez si ii depasesc pe toti. Frate, sunt bun! J J
                Trag tare pe platul care urmeaza, mai depasesc familii de plimbareti, fara incidente. Iar portiunea cu salcami. Ma dor mainile de la zdruncinaturile idioate, pare ca am furca fixa si nu pot sa pedalez. Nu pot sa incetinesc, asa ca ignor durerile de maini, picioare si obraji si incerc sa scap cat mai repede din iad. Iarba prezenta pe traseul ma incetineste si acunde cu abilitate gaurile din pamant, asa ca “le coq sportif” se resimte si ar vrea sa se transfere la un shoselar. J J Drumul face o bucla larga, e foarte denivelat, un concurrent sa ambitioneaza sa depaseasca pe langa dara lasata de carutze si isi infunda roata fata intr-un sant. A urmat o contopire totala om-atelaj, cu strigatele si injuraturile de rigoare. Eu ma distrez. Vad ca sunt altii mai prosti ca mine si prind curaj! J O bucata de drum bun, pe islaz, apoi iar denivelari ascunse de iarba si injuraturi. Baaaaah, vreaaaau asfaaaaaalt! J J Drumul a fost ud si s-a uscat brusc de la soare, asa ca acum e foarte denivelat, plus ca are doua santuri pe unde au trecut rotile carutelor sau masinilor de furat lemne, mai sunt si puradei pe traseu, si merg prost. Ma depasesc doi si incerc sa ma tin dupa ei, dar ma cam dor toate si ii las sa se departeze. Totusi, imi pastrez ritmul, destul de alert. O portiune denivelata rau intr-o curba ma face sa o iau fix prin jumate fix peste singurul bolovan de pe traseu. Imaginati-va o poza verde si in jumate, marcat cu vopsea roz fosforescent, un bolovan de 20 cm. Asa, radeti, ca merit! Am zis ca decolez. Curul si-a luat adio de la shea si am mers aplecat pe roata fata vreo cativa metri! Am inceput sa rad nervos: baaah, da’ prost esti, baaah, o singura piatra pe tot traseul si nu ai ratat-o! Si mai era si marcata cu vopsea! J J
                Stiu ca nu mai am mult pana la final, asa ca merg cat pot de tare. Nu vreau decat sa ajung rupt la final. Asa ca rup picioarele. Depasesc tot ce prind, alerg ca un apucat. Ocolesc balti si copaci, zambesc la o fata frumoasa, trec de pe stanga pe dreapta si invers, ma joc. Am o bucata cu noroi uscat dupa trecerea vitelor, asa ca deschid larg gura ca sa nu imi sparg dintii. Plombele atarna de un fir de par! J Frate, imi joaca gandurile in cap precum bilele la extragerea loto iar ochii se invart ca la pacanelele cu fructe! Noroc ca stiu ca mai am un pic si scap. Urmeaza un shantz dragutz de periculos si asfaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt! 
                Aici dau pe turbo. Adopt o pozitie aero, pun mainile pe gatul furcii si pedalez cat pot. Mai am cam un kilometru. Vantul vrea sa imi strice bucuria si imi sulfa drept in freza. Inaintez cam greu, dar inaintez. Nimeni important in fata, in spate nimeni. Ma gandesc ca nu mai am de ce sa trag sa rup picioarele, dar nici nu imi vine sa o las moale. Parca imi aduc aminte de un timp de doua ore pe care vreau sa il bat. Asa ca trag, mai nene, parca sunt intr-un pluton la sprint. Aproape de sosire, lumea de la tura scurta sau aia mai rapizi ca mine sunt deja la mici si bere, isi spala biclele si tzurloaiele. 200… 100… 10… Sosireeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! J J J Imi aud numele in boxe si imi ridic medalia de terminator (adica Finisher) J

                Bah, mi se pare mie sau am terminat prea repede?! Nu, frate, doua ture. Gata. Verific telefonul, peste doua ore. Ma duc la cortul organizatorilor si ma lamuresc. Minca Bogdan, timp 2:02:59, loc 6 la categorie. Yuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu! Sunt foarte multumit de cum am mers, mai putin in partea denivelata a traseului, unde am suferit cel mai mult. In rest, cantece si voie buna! J Am bagat o bere, mi-am spalat trotineta, l-am sunat pe Vali care deja please acasa (el fusese la tura scurta, de 23 de km), am mancat o pasta si am taiat-o acasa, rupt de oboseala, dar cu un zambet tamp pe fata si un suflet usor dupa o zi reusita de curse! Mai vreau…

Aveti aici si un filmulet, cu o tura completa: 
https://www.youtube.com/watch?v=k7ju5NP-FDo