30 octombrie 2013

Antrenament cu polonezi


Sambata, 21.09.2013, o zi frumoasa care anunta o cursa pe cinste s-a transformat intr-o lunga plimbare batraneasca. Plecat-am 5 din oras, cu norii de ploaie deasupra, spre Valea Voievozilor, pe directia Teis, Sotanga,..., Pucioasa, ..., Moreni, Razvad, Targoviste:  Monsieur Cristian Andronache, lupul tanar Petrache Alexandru, bebelushul atomic Andrei Prodan , prietenul nostru Melcu’, si , desigur, ati ghicit, I.P.S. Mancuso. J


Dupa o incalzire temeinica, dupa vreo 8-10 km de rulaj rapid, au inceput atacurile. Prodan a dat tonul, a crescut viteza si l-am pierdut pe Melcu'. Noi am reusit sa il urmam , eu cu ceva eforturi. Apoi a trecut fratele Petrache la trena, fara prea multa determinare insa. Prodan vine din nou lansat, noi il urmam, dar pe rampa urmatoare, i se taie gladiolele si urca greu, ajutat de tataia Andronache. Eu si Petrache eram mai in fata, ne-am gandit sa fugim, dar am zis ca ne pedepseste tartorul, si i-am asteptat. Dupa care a inceput Andronache sa ne toace marunt, cu atacuri, la care raspundeam dupa puteri. A atacat si Petrache, apoi iar Prodan, dar nu a reusit nicio evadare.

                Si am ajuns la Pucioasa. Aici vantul puternic din fata ne-a calmat un pic, ne-am odihnit si ne-am pregatit de urcari. Din pacate, insa, la prima urcare, o picatura de ploaie cazuta din greseala pe blana pisicii de Andronache il obliga sa se intoarca la Tgv insotit de licheaua de Prodan. Am inteles ulterior ca au fost fugariti de ploaie si au depasit viteza legala in localitate (au o scuza, era vant din spate)

                Eu si inegalabilul Petrache am hotarat sa continuam traseul pre-stabilit, asa ca am dat inainte. Picura destul de usor, am reusit sa facem urcarile pana la Varfuri, unde ploaia ne-a obligat sa facem pauza intr-o statie de autobuz, unde am stat 10-15 min. A trecut ploaia, au venit frigul si foamea. Printre picaturi am fugit cale de aprox. 50 m pana la primul magazin unde am reusit sa devoram ceva rulade cu cioco si sucuri naturale (gen coca-cola). Norii nu mai treceau, soarele refuza sa se uite si la noi sau macar la asfalt sa il zvante, asa ca am stat la barfa sub un balcon. La un moment dat, apar 2 ciclisti dinspre Moreni. Sa ii intrebam daca ploua de unde vin ei. "Ploua la Moreni?" Raspuns sec: "Nie rozumiem, co mówisz, nie mówimy rumuńskiej!" Ati inteles, da?! Hopaaa, latini get-beget din Polonia. J J

                O dam in engleza, oamenii au iesit la o tura pe 6 septembrie, prin Ucraina, Maramures, Transilvania, Transfagarasan, Bucuresti, Ploiesti, aglomerarea urbana Moreni si metropola Ulmetu. Se duceau spre Sinaia si evitau DN1, de aia bananaiau pe la Varfuri. Noi cu chef de vorba, ii retinem cam mult. Ne-au povestit din aventurile lor pe doua roti, printre care o luna de plimbare prin Georgia, in muntii Caucaz. Wow! Deja se facuse tarziu, frig, asa ca am facut schimb de amabilitati, adrese, si am purces fiecare cu si in treaba lui.

                Eu si Petrache, 2 crai viteji de la Rasarit, nu aveam cum naiba sa ne intoarcem la Tgv tot prin Pucioasa, shedea rushine, asa ca am dat inainte, spre Moreni. Eram hotarati sa doboram ceva recorduri pe Strava si de aia cred ca am luat-o pe acolo. J Un frig naprasnic ne-a intampinat cu bratele deschise imediat ce am parasit localul de lux ce servise drept Ambasada. Nici nu puteam vorbi, cuvintele ieseau involuntar, fara un control cerebral: "Ce-ab-ab-ab-pu-ab-ab-ab-la-ab-ab-ab-mea-ab-ab-ab-fa-ab-ab-ab-cem-ab-ab-ab?" (ab-ab e de la tremurat) J J Tare nu puteam merge pentru a ne incalzi pentru ca asfaltul era ud si ne stropeam, si, din pacate, genunchiul drept al lui Petrache s-a dat lovit si nu a mai raspuns la comenzi. Asa ca nu am mai doborat niciun record, bine ca a oprit Strava, ca ne faceam de bacanie.

                 Si a urmat o plimbare relaxata cu ceva emotii date de intuneric si ceva degete inghetate, pana la Tgv. Nu mai zic ca pe drum am asistat la o adevarata drama: tortura la care a fost supus colegul de evadare de catre posibilele urmari ale ruladei cu cioco. Intrebare Shakesperiana: oi da jos sau nu oi da jos rulada pana la Tgv?! J J J L-am depozitat frumos pe Petrache la poarta dumisale, iar eu am mai inghetat un pic pana acasa. Si cu astea spuse/scrise, lectia s-a terminat! Buna. Ziua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu