8 decembrie 2013

Have faith!


             
                Sambata, 28.09.2013, intre 2 sesiuni de mers la Pucioasa cu masina pentru a cara niste lemne, am incercat sa dau o tura de 47 km pe traseul de la Chindia Challenge. Apa, hrana, somn, toate bune si la locul lor. Inainte sa ies pe usa, am zis ca e pacat sa plec la mine cu camera, pompa si petice, ca "e" grele la cantar, dar mai ales la urcari, asa ca am plecat "gol pushca" la antrenament. Nu l-am mai deranjat pe tartorul de Cristian Andronache, stiam ca nu e pe plus cu sanatatea, asa ca m-am furisat afara din oras.  

                Pana la iesirea din Targoviste, dau peste 2 popi. "Sa va beep beep beep beep! Ca din cauza voastra beep beep o sa am eu probleme, beep beep beep!" Scurtul dialog a fost de fapt monolog. Stiu ca la plecarea la drum nu prea e OK sa intalnesc popa, dar am dat inainte. O scurta incalzire de 5-6 km, apoi inapoi la Mol si START.

                Traseu pe alee, apoi Gura Vaii, coborare spre Viforata si apoi pe langa Manastire spre... Spre mama dracului, ca am facut pana. J J Si de unde pana mea sa scot acum camera de rezerva sau petice?! Probabil din mintea mea bombata. Si mi-am adus aminte de popi! Sa ii beep in beep! Noroc ca nu am mers decat vreo 500 m de la manastire, asa ca nu am carat prea mult la bicla. Telefonez la 112, sectia Depanare. Raspunde tata. J Vine in 15-20 minute.

                Ma asez picior peste picior in statia de autobuz din fata manastirii, si incep sa numar frunzele care se incapataneaza sa cada. E totusi septembrie, mai au de stat. Trece un Neica Nimeni, se ia de pana mea si se aseaza langa mine. El, cu chef de vorba. Eu, cu chef de ma-sa. J J Dupa 5 minute de povesti cu pamanturi ale manastirii si blaturi ale primarului cu Maica Stareta, se hotaraste sa plece, nu eram bun de ascultator. La un moment dat, o maicuta trece pe strada, cu ceva sacose, spre Manastire. Zic "saru'mana", raspunde cu "buna ziua" si se opreste. Zic: "Hait, am pus-o! Ma vede in colanti si ma afuriseste, ca, vezi Doamne, le atrag spre pacat pe gagici.., pardon, maicutele care ar saliva la viata de afara!" Da' de unde! Ma intreaba de unde sunt, daca am venit la Manastire (nu am mintit si am zis ca am plecat la plimbare), apoi ma intreaba cum ma cheama. Ii zic, iar raspunsul a venit ferm, dar foarte blajin: "O sa ma rog pentru tine".

                M-a inmuiat. Si parca toate grijile au disparut. Nu le am pe astea cu mersul la biserica, zic eu ca,cred in Dumnezeu, dar modul in care femeia aia a zis ca o sa se roage pentru mine, total dezinteresat, m-a dezarmat complet. Am uitat si de pene, si de traseu si antrenament ratate. Nu mai zic ca rezerva pe care o caram de obicei la mine si pe care mi-a adus-o tata era perforata in 3 locuri. Si era nou-nouta! Tot din cauza popilor, beep-ui in beep sa-i beep!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu