3 ianuarie 2023

Favoriții mei la ciclocross 03.01.2023

 

Care pe care.


    Probabil te-am zăpăcit cu favoriții mei. Eu am în toate sporturile câte un sportiv sau mai mulți pe care îi urmăresc cu drag. La ciclism m-am îndrăgostit de Lance Armstrong, când a câștigat 7 Tururi ale Franței dar i-au fost retrase pe motiv de dopaj și politică. Degeaba, zic eu, și rămâne în inima mea ca unul din cei mai mari. Apoi am trecut la Fabian Cancellara, un super-atlet elvețian, multiplu campion mondial de contratimp și câștigător de curse Monument. Când s-a retras el în 2016 am început să caut pe altcineva. M-am oprit pentru un timp la Peter Sagan dar el a ars repede. L-am lăsat și pe el în umbrăȘi era iarnă, mă uitam la curse în reluare și am găsit din întâmplare o cursă de ciclocros. Și se băteau Wout van Aert cu Mathieu van der Poel. Nu mai știu exact ce cursă și unde, dar de atunci am căutat și văzut toate cursele de ciclocross din ultimii 10 ani. Aveam timp noaptea șîn loc de seriale eu urmăream curse de ciclocros. Și așa am început să iubesc acest sport nebun. Exploziv, încrâncenat, încordat, intens, murdar, îmi pare că e de cicliști adevărați, minerii mei preferați. Băieții nu au rămas la ciclocross, și au încercat și alte discipline din ciclism, MvdP la mtb și ambii la șosea. Și a ieșit o nebunie de luptă și acolo între ei. O să încerc să adun date legate de numărul de victorii pentru fiecare disciplină, dar nu ca să vedem cine e mai bun, pentru că eu țin cu Wout indiferent de numărul de victorii sau de diferența dintre ei. Întotdeauna am zis că idolii și idolatrizarea nu se măsoară în numărul de victorii, clar contează să fie printre învingători ca să îmi câștige admirația, că nu oi ține cu ultimul. Sunt eu destul de ultimul la cursele mele, îmi ajunge, mă uit și eu la ăia buni. Așa că bag statistici aici jos, o să actualizez lista cât de des pot. Ultima confruntare, azi, cursa de la Herentals, acasă la Wout, a câștigat Mathieu. Wout a venit pe 2 după ce a făcut pană în ultima tură.

Wout van Aer                                    Mathieu van der Poel

79     Ciclocross    148

3 Titluri mondiale ciclocross 4

1 Monument 2

39 Victorii World Tour 40

9 Victorii de Mare Tur 1

2 Tur de 7 zile 1

0 Victorii de Cupa Mondiala MTB 3

0 Titluri mondiale de sosea 0

Podium obișnuit pentru ei doi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu