26 septembrie 2022

Care sunt beneficiile mersului pe bicicletă?

    De când mi-am luat prima bicicletă am încercat să găsesc un răspuns pertinent. Și ați ghicit, nu am fost în stare să găsesc ceva care poate fi folosit într-o discuție matură. Dacă mă întreabă cineva de ce merg cu bicicleta, îi zic franc că nu știu exact. Adică știu, dar nu am o ordine clară a motivelor. Aș putea enumera câteva: pasiune, plăcere, competiție, muncă, anti-stres, naveta la birou, adică de acasă până acasă, întâlnire cu alți nebuni și socializare, strava, curse, experiențe, epilat, bronz cu dungi. Hai că nu sunt multe! Norocul vostru că am pastile bune de data asta și e calea închisă spre câmpiile verzi, că mai scriam câteva pagini. 😃😃😃

    Nu vă plictisesc totuși cu gândurile mele, așa că bag în continuare tot ce am văzut eu pe net legat de beneficiile mersului pe bicicletă. Frate, pe un site erau 101 exemple, împărțite în vreo 9 categorii. Bine că autorilor le-a plăcut "101 dalmațieni" și nu "1001 de nopți" că făceam bătături la pleoape de la atâta citit, zău așa!
     Să revenim la beneficii, zic. O să le trec pe alea mai răsărite și mai convingătoare. Poate așa reușim să creștem procentul de 5,3% dintre românii care merg cu bicicleta. Jale maximă!
     Avem beneficii legate de fizic - mai puțină șunculiță la aripioare, inimă mai rezistentă, plămâni puternici, circulație mai bună, imunitate crescută, viață mai lungă și mai sănătoasă. În plan mental se poate observa creșterea capacității intelectuale, a puterii de concentrare, a motivației, a competitivității, scade stresul, ești mai bucuros (bine, aici poți fuma ceva bun și nu mai transpiri ca boul 3 ore), scade anxietatea (la mine n-a funcționat), ai un somn mai adânc (decât soția). Scade colesterolul, crește libidoul (confirm, chiar scade colesterolul), arăți mai tânăr și nu faci cancer. Pardon, faci, dar scapi mai repede. Te ajută cu diabetul și faci căcuț normat. Adică la semnal. Stabilizează tensiunea și poți urmări toate episoadele din "Sclava Isaura".
     Apoi avem aspecte legate de mediu. Nu le enumăr pentru că sunt sigur că planeta nu trebuie salvată, ea va dăinui mult timp după dispariția omenirii. Pariu?! Deci mersul cu bicicleta nu contează decât pentru mediul nostru, ne facem nouă bine.
     Pe urmă avem aspectele economice, dar când ai biciclete mai scumpe decât mașinile mici, cumva discuția e derizorie.
     Nu putem să nu menționăm  aspectele sociale ale mersului pe bicicletă. Îți faci prieteni noi (mai ales câini), te poți înscrie într-un club și bagi ture cu Mîndruță la mare și ajungi în 2 zile. Normal că la mine nu se aplică, eu ies mai mereu singur.
     Mai e și partea cu traficul în orașele aglomerate, dar cumva îți riști bazonul și nu știu dacă putem convinge lumea așa.
     Netul vorbește și de latura sportivă, dar nu e cazul la noi. Auzi, 5,3% merg cu bicla! Păi ce pretenții de performanță să ai?!
     Lista e lungă și plictisitoare, nu cred că o să conving pe cineva. Așa că apelez la motivația supremă, din punctul meu de vedere (Narcis fiind, magazine de oglinzi cutreieram). Frate, pe bicicletă ești nu cool, ci mega-cool. Etalezi bulanu' epilat, bazonul bombat, tricoul mulat, ochelaru' asortat, uneori cotul rașchetat, ciorapu' Rapha croșetat, bipăie garminu' când sare pulsu' sau iei komu'. Ai, n-ai stil, ești la modă! Când oprești la magazinul din sat, toate vacile îți cer autograf pe uger! Vedetă scrie pe tine, chiar de nu ai câștigat nimic în viața ta. Întreabă-mă pe mine! Plus că mai sunt și fanii ad-hoc de pe drum care îți suflă vânt în pânze: "vine cicliștii!".
     Este că te-am convins?! 😃😃 Dacă nu să mergi, măcar sa dai o mână de ajutor pentru scriitor.
De pe la alții, clar.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu