24 octombrie 2022

Scriitorul din mine 24.10.2022

    Bună dimineața și ura la toată lumea! E luni și e jale maximă pe mapamond, vine sfârșitul lumii în toate birourile posibile, ce ne făcem dar ce ne făcem!? Îmi aduc aminte că în liceu "birou" era un bar de lângă Ienăchiță unde beam cafeaua și nu învățam la fizică, cred că mai și fumam, și uneori mai jucam și la păcănele. Ce viață! Grea cartea, n-am ce zice, poate de aia și luam pauze atât de dese. Nu chiuleam mereu să mergem la birou, mai jucam și fotbal câteodată. Nici nu mă mir că habar n-am ce e aia programare dacă eu rupeam adidașii și tibiile în loc să stric ochii în monitoare la ora de info. O simplă alegere care a modelat viitorul economist din mine. De aia și scriu aici, că am mers pe drumul corect și sunt azi un bancher de succes. Văleu, Doamne!

    Azi cică se împlinesc 93 de ani de la "Joia neagră" din 1929, crahul bursei de la New York, ziua în care acțiunile au căzut catastrofal și toată lumea a avut de suferit. A durat cam cinci ani și a fost nebunie. Încă e considerată cea mai gravă criză economică din istorie, deși 1999 și 2008 au încercat să îi fure titlul. Și în prezent sunt semne că ne așteaptă o criză, deja economia mondială e în recesiune, dar cei mai mulți economiști sunt optimiști că va fi o variantă mai ușoară. După doi ani de pandemie care a blocat multe sectoare economice și a făcut guvernele să cheltuiască bani aiurea, din punctul meu de vedere, acum culegem roadele. Mă uimește cum piața își bate joc de consumatori, prețurile sunt umflate artificial prin blocarea unor canale de producție sau distribuție, săptămânal ne sunt prezentate creșteri uriașe la prețul anumitor produse. Și asta din cauza războiului artificial din Ucraina și a problemelor de logistică dinspre Asia. Lumea se concentrează pe conservarea resurselor și e din ce în ce mai sceptică. Sigur va dispărea o parte din nebunia cheltuielilor inutile și vor apărea noi oportunități, chiar sunt curios cum ne vom transforma și adapta la noile condiții. O colegă de muncă îmi zicea că o specie care se adaptează pentru a supraviețui dispare de fapt. Nu sunt de acord, Ne adaptăm tocmai ca să supraviețuim. Hai cu relansarea economică, dragii mei! 😀😀

Ne facem țărani dacă trebuie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu