31 octombrie 2022

Scriitorul din mine 31.10.2022 (II)

    Am zis deja că ieri am avut o grămadă de idei de pus pe foaie. Și ce să vezi, tratamentul cel nou dă roade și nu am uitat chiar totul. E bine, mulțumesc domnului doctor pentru rețetă și farmacistului pentru generozitate. Acest week-end a fost plin, multe știri cu această sărbătoare americană, Halloween. Au fost și unele știri triste, dar nu le comentez pe acelea, fiecare e liber să își strice ziua citind așa ceva. Eu mă concentrez pe știrea acestor zile, și anume că Elon Musk, patronul Tesla și cel mai bogat pământean, va organiza o petrecere de Halloween la Bran. Cumva, nu am vrut să o cred la început, am zis că e doar o știre falsă menită să atragă atenția spre ecrane de toate felurile. Îți dai seama, el și alți miliardari vor închiria castelul Bran și vor da o petrecere tematică. Și asta clar va implica și niște resurse umane și materiale semnificative de pe la noi. Norocul nostru că oamenii ăștia se transportă cu elicopterul și nu ar fi făcut petrecerea în Comarnic sau Bușteni pe trecerea de pietoni. Era o prostie, clar. Dar realitate, și mai clar.

    Până la urmă nu știu cine a participat cu adevărat, nu cred că a venit și Angelina Jolie, dar oricum, s-a creat multă vâlvă și pubilicitatea asta poate decât să ne ajute pe noi ca popor, țară. Toată lumea a vorbit despre Elon zilele trecute când a cumpărat Tweeter, era normal să fie încă în vizorul presei. Și acum, toată lumea a vorbit despre România. Noi, ca de obicei, nu am făcut nimic ca să merităm atâta atenție. Noi nu am reușit niciodată să ne promovăm îndeajuns de bine, am pus o frunză pe un site și niște poze pe un cearceaf la un târg de turism la New York. Jale maximă. Noroc cu un irlandez Stokker care a scris despre Dracula și a pomenit castelul Bran. Tu îți dai seama câtă lumea va vrea acum să vină la noi pentru asta!? Suntem fraieri dacă nu capitalizăm și mai mult, poate ăsta e un început.

    Deși, începutul a fost cu prințul (acum Rege) Charles, care are trei proprietăți în Transilvania și ne promovează de parcă are comision de la booking.com. Ce vreau să spun e că noi mereu am avut nevoie de ajutor în orice, nu prea am depășit stadiul de furat căciula proprie. Știu că în prezent nu mai e posibil, dar cred că nouă ne-ar fi cel mai bine cu un conducător străin, care să aibă grijă de noi. Cam cum era pe vremea regilor cu sânge austriaco-german dar suflet de român, precum Regele Mihai. În prezent, o țară atât de frumoasă și cu un potențial uriaș e pusă în slujba unor interese meschine cu ajutorul unor români de-ai noștri. Era o glumă mai demult că ar trebui să declarăm război SUA și să ne cucerească și apoi să aibă grijă de noi. Dar cum suntem noi ghinioniști, am fi câștigat războiul și tot nu ar fi fost bine. Hai cu publicitatea, turistuleeee!

discover-romania.ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu