25 octombrie 2022

Scriitorul din mine 25.10.2022

    Marțea sunt trei ceasuri rele. Eu le aleg pe ale mele să pice în timpul somnului și nu mă precipit spre descânturi matinale. Nu am crucioaca la gât, dar o port în suflet. La piept e doar sânul în care scuip de trei ori cu avânt și o dată cu speranță pentru a fi bine ca să nu fie rău. Vezi, sunt pregătit pentru orice mâță neagră mi-ar ieși în cale. Nu mai zic că dacă văd popa mă scarpin de trei ori unde trebuie. Asta dupa ce zic "săru'mâna, părinte", clar. Încerc să fac mișto de oamenii care au superstiții, dar și eu sunt tot de acolo. Dacă nu am unghiile tăiate, nu îmi merge bine, parol. Mi s-a întâmplat la o cursă să am ceva probleme și am dat vina pe manichiură. Doamne-ferește să aduc în discuție forma proastă, pregătirea precară sau vreo chestie reală, doar magia neagră era de vină, mai aveam de alergat gol în jurul focului cu un cocoș în brațe. Sigur e și partea pozitivă, cu balegă și găinaț care poartă noroc, nu mai contează că puți de mori, te consideri norocos. 

    E ușor e să dai vina pe orice altceva decât pe realitatea din tine sau viața ta. Scuze, nu e vorba de tine aici, de mine mă iau, treaba ta cu ce farmece te dai și cu ce pene dormi sub pernă. Eu aș vrea să mă concentrez doar pe semnele de bine, alea de rău le pun pe seama vreunui plan care sigur va eșua.

    Mi se întâmplă uneori și câte o nasoală și încerc să aflu cu ce oi fi greșit de pățesc eu asta. Clar e un motiv, totul se întâmplă cu un scop. Dar, frate, uneori e chiar imposibil să fac vreo paralelă între boacăna pățită și comportamentul meu. Că doar nu primesc vreun rău în avans că sigur o comit eu în perioada următoare. Un fel de amanet de păcate cu anticipație. Păi să zicem că plătim în viața asta pentru ceea ce greșim. Cumva, suntem chit la final, nu ar trebui să fim trimiși în sus sau în jos, am putea să ne alegem direcția. Dar ce ne facem cu cei care doar pătimesc fără să fi avut vreo greșeală, cu ăia ce facem, că nu prea mai e loc în calendar de sfinți. Aprind o lumânare în gând și zic "Doamne, iartă-mă" de am fost cu păcat. Vorbesc ce gândesc, aleluia și găinaț norocos la toată lumea!

Domnul e mare și puternic. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu