23 noiembrie 2022

Scriitorul din mine 23.11.2022

    Ieri dimineață am apucat să ies cu bicicleta, după o săptămână de pauză. Am dus-o pe Emma la școală repede, să nu pierd niciun minut, dar când am văzut 4 grade la termometru, am pus frână și am zis că nu am cum să mă chinui două ore, o să ies doar o oră, nu îmi ingheață nimic, perfect. Era un pic de mâzgă și m-am stropit de câteva ori pe jambiere dar a fost bine, că îmi era chiar dor de mersul pe bicicletă. Ti-am zis deja, sunt în perioada de acumulare, nu trag să rup și nici nu transpir prea mult. Clar mă încălzesc, pentru că prefer să am mai multe haine și să îmi fie cald decât prea puține și să tremur. Unii aleg să fie îmbrăcați lejer și trag să se încălzească, dar pentru că eu sunt la plimbare, nu am cum să cresc temperatura prea mult. Când o să ajung la partea cu intervale o să mai dau jos din straturi, dar mai e până acolo. Deocamdată plouă mai ceva ca pă Anglia și o să aduc trainerul, nu am ce face. Nu mă coafează mersul prin ploaie că mă udă la foaie, plus că fac hainele varză. Că în România dacă sare apa de pe drum te faci tuci, ulei și funingine amestecate cu noroi. Apa de sus nu e deloc problemă, că doar te udă. Dar clisa de pe asfalt îți ruinează hainele. Orice detergent sau balsam folosești, rămâi cu o dungă neagră pe spate, model de urmat, zici că te-a călcat tractorul.

    Aseară m-a scos Emma în parc, era plăcut, cam rece dar uscat. Am făcut câțiva pași, ne-am dat în leagăne, am imitat o pasăre ciudată care cârâia de zor, am făcut o poză și am plecat. Lacul e încă foarte scăzut, ne rugăm de ploaie pentru că e deprimant. Gâsca noastră de Nil încă e acolo, nu vrea să stea la zoo, îi place în libertate, dar o să vina gerul și va trebui să se adăpostească. Mai trecem pe acolo, îi mai ducem mâncare, altfel cum să o ajutăm? Mă bucură să văd la tv știri despre oamenii care sunt achetați pentru că agresează animale, dar noi avem violatori în libertate, ce așteptări să avem în legătură cu idioții care fac rău necuvântătoarelor? Asta e unul din motivele pentru care aș pleca azi din România. Să nu mai văd animale moarte pe drum, pui aruncați în câmp, câini bătuți, cai maltratați. Am luat și noi animale de pe stradă, nu mai avem loc, așa că am mai dus și pe la adăposturi, dar nici ei nu mai fac față. E un interes general să existe câini maidanezi ca să se fure niște bani de la buget pentru hingheri și firmele care se ocupă cu așa ceva. Nu mai sunt câini, nu mai încasează. Cum să nu vină lumea să castreze gratuit? Sunt atâția oameni care se implică și fac mult bine, dar nu e destul. Pentru că și sunt multi idioți care zic că e bine să lași pisica să se înmulțească pentru că ăsta e rostul ei pe pământ. Puii se vor descurca, prin vecini sau aiurea. Băăăăăă, voi sunteți proști? Pardon. Bă, voi sunteți proști. Punct. Nu era întrebare. Multă lume va zice că are probleme mult mai mari decât animalele fără stăpân și se uită în altă parte. Nu le pasă. Dar ce te faci cu cei cărora le pasă!? Ei nu au dreptul să le fie bine în țara asta? Mai sunt unii care zic că ei nu se uită la tv și că nu îi interesează politica. Frate, păi tot ce se întâmplă în țara asta te afectează și pe tine. Direct sau indirect, suferi de pe urma proastei orânduiri. Poate vom reuși să ne implicăm mai mult, să schimbăm ceva. Că prea așteptăm degeaba să fie mai bine deși e din ce în ce mai rău.

Luminita, vecina de la parte, e pa Spania acum.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu