17 noiembrie 2022

Scriitorul din mine 16.11.2022 (III)

    Partea bună când călătorești e că întâlnești oameni și locuri noi, poate ai mai trecut pe acolo sau i-ai mai văzut pe acei oameni, dar sunt alte ipostaze și alte perspective. Plus că dacă mai suferi și de Alzheimer ca mine, toate și toți sunt noi de fiecare dată. Partea rea când pleci e că lași acasă ce e mai drag. Ai putea să plângi de dor și să îți muști pumnii, dacă nu ai avea ceva mai bun de făcut. Eu, de exemplu, mă concentrez pe amintirile pe care le construiesc și apoi le povestesc. Nu pot evita momentele când sunt departe de ce iubesc (și nu mă refer la bicicletă, da, să fie clar!), dar pot evita să fiu trist. Încerc să nu mă gândesc prea mult la dor si am doar gânduri constructive, pozitive și frumoase. Clar trebuie să bei să fii in starea aia, sau să ai marfa potrivită, și mai ales în Anglia e greu să nu cazi în găleata cu melancolie, pe vremea asta posomorâtă. Azi a fost soare la prânz, da, mare minune, și apoi s-a pus pe ploaie de a rupt norii. Acum mai picură un pic. Când am plecat de la birou spre cină am avut inundație la gânduri, așa de tare a plouat, la naiba. Și sunt oameni aici care merg cu scuterul sau bicicleta de nu au nicio treabă, frate. Nu știu dacă m-aș putea obișnui cu vremea de aici, dacă aș putea alege, nu aș trăi în veci în UK, dar dacă ar trebui, cred că aș reuși să găsesc ceva pozitiv și să mă bucur de viața de aici. Sunt foarte multe lucruri bune în țara asta, dar cred că peste tot sunt lucruri bune, depinde doar ce vrei să alegi să vezi și să faci să pară important pentru tine, indiferent ce îți zice influencer-ul din mine sau din altă parte.

    În Anglia, zic eu, nu ai iarna ca în România și nici vara, mă refer aici la extreme. Vremea e blândă, temperată. Udă, dar temperată. Ai multiple posibilitați în carieră, cu pregătirea și experiența din România, poti trăi decent oriunde în țara asta. Dacă vrei să călătorești, o poți face liniștit, cu mașina sau trenul sau autocarul, sunt autostrăzi și căi ferate peste tot, bani și timp să ai. Lumea e civilizată și nu te deranjează inutil, simți că ești respectat și stilul tău nu e criticat, indiferent cum alegi să trăiești. Multe nații prezente aici nu te fac să te simti străin, pentru că e plin de străini. În viața de zi cu zi se simte influența monarhiei (ideea sotiei, sâc!) și pare că lucrurile sunt așezate si firești, fără turbulențe inutile. Locuind aici ești la doar 5 ore de SUA dacă faci rost de viză. Nu se pune praful pe mașină pentru că plouă mereu și e totul verde. Dacă îți bei mințile și dormi pe trotuar in weekend, nu te judecă nimeni și nu te trezești cu gumă de mestecat în păr. Dobânzile pentru credite sunt de câteva ori mai mici decât în Romania și nu te simți ca la cămătar când mergi la bancă. Sunt benzi de biciclete peste tot și nu strigă lumea după tine pe stradă sau nu aruncă cu pietre după tine. Aici nu vezi animale abandonate iar cei care le abuzeaza ajung la pușcărie. Poliția are respectul cuvenit și pare că exista ordine pe străzi. În Anglia sunt un million de facultăți unde poți găsi drumul potrivit pentru copilul tău. Ete că am reușit să scriu de bine despre Anglia. Mă opresc aici. Mai am o stație și cobor, e cald si bine în tren la fel ca la metrou, iarna. Hai noapte bună, cititorule!

De fapt, vocile m-au pus.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu