30 noiembrie 2022

Scriitorul din mine 30.11.2022

    Bună dimineața și "La mulți ani, Andrei!" sau "La mulți ani Andrei!". M-am trezit cu un gând și m-am ținut de el ca un călător de bara in RATB, știi că depinde viața ta de strânsoare. Azi e mare sărbătoare, nu neapărat la români, că Sfântul Andrei nu e la fel de răspândit ca Ion sau Nicu sau Gică, dar tot ne-am ales cu un liber. Acum ceva timp aveam impresia că italienii și spaniolii au cele mai multe sărbători, cele mai multe zile libere de la stat pentru ocazii de ocazii. La noi sunt 15, în Spania sunt 19. Dar nu cred că sunt numărate cele locale de la ei, eu văd pe un site doar cele naționale. Păi, frate, când ai vreo 30 de zile libere de la muncă plus minim 15 de la stat, cine naiba mai muncește? Nu mă înțelege greșit, nu mor de dragul companiei la care lucrez, dar eu știu că orice liber pe care mi-l iau nu aduce decât mai multă muncă la întoarcerea la birou. Am pe cineva să mă ajute când sunt plecat, dar tot am de recuperat. Statul pare să aibă o atitudine relaxată, dă cu libere în români parcă e Moș Craciun. Aștia de ne conduc gândesc că ne fac un favor, de parcă ne dau zile de la ei. La fel se poartă și cu măririle salariale sau de pensii, "Guvernul vă dă". Băi, prietene, păi ăia sunt banii românilor, nu ai voștri, nu ne faceți cinste cu salarii și pensii, sunt drepturile noastre. La fel și cu liberele, zici că le pasă de noi, că muncim prea mult și avem nevoie de o pauză. Sictir.

    Nu mă plâng de libere, Doamne-ferește, dar nici nu apreciez generozitatea conducătorilor. Să vină la sapă alături de mine, să mănânce un submarin cu băieții pe șantier, să stea la coadă la ajutoare, să împingă tava, să împartă din banii lor către cei nevoiași, atunci o să ascult cuvintele lor și voi considera că merită ceva atenție. De ce oare suntem impresionați de vorbe și nu de fapte? Fugim după fentă aproape mereu, ne plac cei care "le zic ca lumea", dar în fapt nu fac nimic concret. Eu aș merge pe un sistem de rotație sau succedere rapidă a alegerilor locale sau la alt nivel, la un an așa, să vezi ce s-ar mișca lucrurile. Nu faci treabă, după un an zbori. Nici nu mai ai atâta timp să furi, că trebuie să faci lucruri pentru oameni mai mult decât în prezent. Iar o dau în politică, te plictisesc. Zic să ne concentrăm pe timpul disponibil să facem ce ne place. Doamna mea îmi dă voie să zburd pe plaiurile subcarpatice un pic mai mult, așa că adun aerisire la tigle și kilometri pe răboj. Mâine e sărbătoare tricoloră, mâncăm placintă cu mere și poate băgăm un vin fiert. Văz pe prognoză că va ploua și burnița, nu îmi convine, că și mâine aș fi plimbat hoitul pe afară câteva ore, vedem cum bate vântul. O să fie paradă și la Târgoviște, dar parcă nu am chef să văd sobor de preoți în fruntea poliției sau armatei. I-aș urmări pe ăștia de la poliția locala cum fac ei pas de defilare, fac pariu că în capul lor "defilare" este opusul "filării". Ca la copertare și decopertare. Hai cu diploma de pe net, badigarzilor!

p.s. bă, ești nebun, Andrei cică e ocrotitorul României, să-mi fie rușine, că i-am redus importanța.

Ziua și sfântul.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu