14 noiembrie 2022

Scriitorul din mine 14.11.2022 (II)

    Am zis că beau a doua cafea, sunt călare pe ea. Și zbârnâi. Că a facut-o doamna mai tare. Mergeeee. Sau aleargă, că am energie. Ziceam că m-am plimbat cam mult în weekend, m-am bucurat de vremea frumoasa și uscată, nu a fost neapărat cald, mai ales după ce o ia soarele în jos ca lumea, se cam strânge pielea de găină. Așa că la plecarea de acasă, deși erau vreo 14 grade, m-am îmbrăcat gros. Întâi a trebuit să mor de cald la urcarea spre Moreni, oricât de încet aș fi mers și oricâte fermoare aș fi desfăcut, tot nu era îndeajuns și creștea temperatura corpului spre febră, așa. Apoi pe coborâre toate orificiile închise, vată în nări și pârtieeeeeeeeeeeeeeeeee. Hai că nu a fost atât de rău. Pauză la Emma, s-a răcit corpul, s-a răcit și mersul pe bicicletă. Trag să mă încălzesc, e din ce în ce mai bine. Ocolesc pe la Caragiale, Adânca, Bucșani și apoi pe câmpie până la Găești. Am ajuns la mamaia când se uita soarele prin crengile copacilor, noroc că mi-am luat luminile la mine și pot sta mai mult.

    Am băgat două cafele cu turtă dulce și eugenii de a stat mâța în coadă. Ce sunt acum surescitat, dar să mă fi văzut sâmbătă, îmi venea să mă apuc de tăiat lemne în timp ce săpam toată grădina, cam acolo eram. Iepurașul duracell. Mamaia era bine, nu avea chef de cafele târzii, m-a lăsat pe mine să beau toată cafeaua, știa ea ce știa. Mă bucur de fiecare vizită când o găsesc acolo, mereu mă așteaptă cu drag, de aș putea ajunge mai des. Vorbim despre tot și toate, îmi place că e conectată la tot ce se întâmplă și are o părere avizată. Cum ar fi cea legată de a nu aștepta pensie de la statul român, care doar își bate joc de pensionarii care au clădit tot ce vedem. Ea nu se plânge, doar constată trist că e rău să fii la mâna altora fără să poți schimba nimic. Ea a trăit alte vremuri, când oamenii mai aveau ceva drepturi și munca era privită cu ochi buni. Azi, pensionarii sunt priviți ca asistați sociali și pare că statul le face un favor plătindu-le pensia. Jalnic. Eu demult caut soluții pentru a nu ajunge așa, un fel de plan B, dar deocamdată nu dau roade. De exemplu, pilonul III mi-a pierdut jumate din bani în pandemie, nu e o soluție optimă. Nu renunț la ea, dar mai caut. Mă gândesc la o altă pensie privată, dar nici acolo nu îmi vine să dau bani. Mai bine aș investi în imobiliare, dar mai aștept să scadă prețurile. Și acolo sunt fluctuații, dar am citit eu ce zic specialiștii și anume că în vremuri grele investițiile în imobiliare sunt cele mai valoroase. Depinde doar când cumperi și vinzi. 😀😀😀😀

Bursa în trei cuvinte



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu