24 noiembrie 2022

Scriitorul din mine 24.11.2022 (II)

    Aveam o altă idee când am deschis blogul, dar m-a deraiat tv-ul din spatele meu, fotbal, Elveția - Camerun. Scor final 1-0. A bătut Elveția, dar cu gol marcat de un camerunez. Nu, nu, nu a fost autogol. Unul din echipa Elveției e negru tuci din Camerun, dar are naționalitate dublă și joacă pentru Elveția. Ce panaramă. Nu mă bucur de acest campionat, am mai scris, e greu să mă reconectez la fotbal când noi nu avem nicio umbră de speranță cu echipele noastre, dar las pe TVR1 și mai văd măcar golurile în reluare. Totuși, acest campionat mondial e așa de mânjit de șpagă că nici DNA nu se poate uita la meciuri. E făcut iarna, într-o țară fără tradiție în fotbal și cu uriașe probleme în respectarea drepturilor omului. Plus că au murit 6,500 de muncitori pe șantierele stadioanelor. Dar hei, să ne bucurăm de fotbal. Ei bine, nu. Să îl ia naiba de fotbal, că nu mai aduce bucurie pură, e amestecat cu profit și interese. Plus că mai auzi de nu-știu-ce fotbalist că e implicat într-un scandal legat de pariuri. Nu doar fotbalul e pătat, sunt probleme peste tot. Mai bine mă uit la curling și mănânc o înghețată. Cum o fi să joci la pariuri pe un meci de curling? Te bucuri când câștigi un meci? Cum o fi să fii cel mai bun la curling? Campionatul Mondial de Curling? Știu că e pe Eurosport la greu și eu doar mă cac pe mine aiurea acum, că m-am și uitat de cateva ori la tv, e un sport onest, de iarnă.

    Tot se încearcă acoperirea unor evidențe și e din ce în ce mai penibil. Fotbalul e o industrie, sportul e o industrie, plăcerea sau talentul sunt întrecute de muncă și mai ales nutriție (adică dopaj) si tehnologie. Noi cumpărăm chestii pe care le vedem la idolii noștri din sport în ideea că devenim și noi mai buni. Marketing și manipulare, reclamă și prostire. Văz că de Black Friday s-au vândut mai mult produse ca în 2021, cu o valoare cu 30 de milioane de lei mai mare. Pare o îmbunătățire, dar dacă includem în calcul și inflația, aflăm că s-a vândut mai puțin, cu fo' 25 de milioane mai puțin. Ce frumos ne mint ăștia pe site-uri, scot din context. Rahatul a crescut cu peste 200%. Ai zice "Mamă, ce creștere!", dar când vezi că era un rahat și acum avem trei, nu mai e atat de "WOW". După cum vezi, am învățat și eu să mă exprim elevat în mod nou, WOW e folosit pentru orice, eu îl folosesc pentru rahat. Wow! Sincer, mă așteptam să fie mai rău cu vânzările, ținând cont că sunt probleme peste tot, lumea își mai strânge punga și cheltuiește doar pe ce e strict necesar,. Totusi, mă bucur și că mai sunt bani în economie și mergem înainte, nu cu creștere economică reală dar măcar ne târâm spre capătul tunelului. Să nu vină trenul!

p.s. văd că și papa vorbește de fotbalul din Qatar, e bine, zic, toți se uită în altă parte când e vorba de bani. Doamne-ajută atunci!

Eu, la fiecare Black Friday. Un sarak!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu