26 noiembrie 2022

Scriitorul din mine 26.11.2022

    Bună tare dimineața. Frate, ce devreme scriu. Am de scos niște rapoarte și nu vreau să pierd timpul, că aș ieși la plimbare cu bicicleta și aș sta vreo trei ore. Să vedem ce zice drăguța mea Emma, dacă vrea sau nu să mă duc cu ea la o petrecere pentru copii organizată la Adunare. Soacra mea s-a convertit la evanghelism (sper să fie corect) de ceva timp și frecventează slujbele destul de des. Am fost și noi de câteva ori dar nu am fost convinși să facem vreo schimbare, suntem ok cu ortodoxia, deocamdată. Dar oamenii aceștia de la Adunare sunt foarte tari, predică despre Dumnezeu dar nu te obosesc. Când eram mic aveam niște vecini care mergeau la o congregație și mă tot rugau mereu să merg și eu, dar nu m-am dus. Când auzea mamaia mea despre ei, scuipa în sân de parcă erau sataniști ceva. Eu mă distram oricum. Să tot fie vreo zece ani de când sunt și eu în contact cu ei, că organizează chestii pentru copii și Emma vrea să meargă acolo. Nu am nicio clipă vreun gând că ar face vreo trecere la religia lor, că până la urma tot despre Dumnezeu se vorbește, eu vreau doar să asculte liniștită până când nu va mai avea chef de predici. Dar oamenii ăștia sunt extraordinari, predica lor nu te obosește și nu te simți ca ultimul păcătos. Se ocupă de copiii oamenilor de la adunare, fac excursii (am prins și noi una la Brașov la zoo cu trenul), petreceri și jocuri, ieșiri la pădure, de Paște și de Crăciun dau cadouri copiilor. E vorba de o familie cu patru copii, Viorel si Madalina, pe copii nu îi știu pe toți, care își rup din timpul lor, care investesc banii lor în tot ce organizează. Îmi dau seama că e o chestie prin care adună practicanți mai târziu, dar nu mă deranjează cu nimic. Emma va decide când și dacă se duce. Noi oricum suntem oameni care cred în Dumnezeu, vrem ca și ea să aibă aceeași abordare, dar nu prea vorbim despre Domnul, că nu suntem de-acolo. Dar putem observa uriașele diferențe de cum sunt tratați oamenii de bisericile noastre.

    De exemplu, la slujbe, e o cutie care merge pe la fiecare, un fel de cutia milei, și dai cât ai sau cât vrei, fără obligații. Toți banii se folosesc pentru chiria, curentul și încălzirea spațiului. La noi la ortodocși ai cote de participare, fiecare știe cât are de plată și când. Am impresia că e și o cotizație anuală pe care o plătești, deși biserica primește bani de la stat sau primărie, știu că popii au salarii, acum vor să scutească biserica de ceva cheltuieli cu energia. E bine zic, Doamne-ajută la toată lumea. Alt exemplu ar fi că la înmormântări se face o slujbă normală, dar ce să vezi, nu te costă. Nimic. Acum vreo șapte ani s-a stins din viață stră-mamaia soției, avea 105 ani. Și ea fusese la adunare, așa că a fost îngropată pe ritul lor. Frate, au venit oamenii de la Moreni la Târgoviște, au dus ei coșciugul cu mașina lor, au făcut o slujbă liniștită, scurtă și la obiect, și nu au cerut niciun ban. Poftim!? Stai așa. Fără prosoape, fără colivă (aici mi-a părut rău!), fără bomboane, fără pomană cu doișpe feluri și cu popa în capul mesei?! Cum adică, stai așa că nu înțeleg. Și nu au cerut nici bani de motorină macar. Oamenii au vrut doar să fie aproape de "sora" lor, care trecea prin clipe grele că și-a pierdut mamaia și nu au cerut nimic. Mai că îți vine să mergi în Adunare, zău. Clar au și ei anumite reguli pe care nu o să le discut aici, cu care poți să nu fi de acord, dar e liberul arbitru care te ajută să decizi. Că doar nu te-oi convinge eu. Mă duc să mănânc și să mă pregătesc de plimbare. Vai de mine, afară e minus 1. Cred că stau mai mult la masă, poate trece de 0. Hai cu soarele, trăi-ți-ar!

Ascultă cine vrea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu