16 noiembrie 2022

Scriitorul din mine 16.11.2022 (II)

    Frațiueăr, ce zi lungă și grea. Încă la birou, încă nu am plecat spre hotel. Mai am ceva mailuri de citit dar nu mai pot, iau o pauză. Mă gândesc la cum am călătorit azi cu trenul, elegant și rapid. Nu mai știu când am mers ultima oară cu trenul, cred ca a fost cam acum 3-4 ani, o excursie la Brașov cu un grup mare de copii și ceva părinți, să vizităm grădina zoologică și să urcăm la cetate. Emma era mai mică și am purtat-o pe umeri toată plimbarea prin Brașov, era invidiată de toți copiii, mai ales când aveam de urcat. Frumoasă amintire. Atunci am văzut prima oară tigru alb, cămilă albă, bufniță albă (buhă, că era mare rău). Știu că nu ne grăbeam și mersul trenului nu ne-a deranjat, Emma era prima oară cu trenul și i-a plăcut foarte mult. Eu îmi amintesc că abia ne târam, opream în toate stațiile și părea că ne întoarcem in timp. Aici, în schimb, trenurile merg ceas, mai puțin când sunt greve, desigur. Dar chiar te poți bucura de plimbare, poți admira peisajul, mai ales că Anglia e ca un mare parc verde. 

    Am putea compara prețurile dar nu ar fi corect, pentru că nivel de trai și putere economică, dar impresia mea e că putem avea spre ce să tindem din punct de vedere al organizării și beneficiilor de pe urma unui sistem de transport eficient, mai ales în vremurile astea grele. Oamenii tot trebuie să facă naveta pentru muncă, marfa tot trebuie mutată din A în B, turiștii tot au nevoie de căi de comunicație pentru a vedea lumea. Și e mai ieftin ca mașina, mai simplu poate uneori, și mai puțin obositor. Sunt atâtea motive pentru a investi în calea ferată de la noi că nu am loc pe blog și cuvinte în cap. Trenurile sunt curate dar nu strălucesc, pare că lumea chiar are grijă să nu își bată joc de ceva ce folosește zilnic. E ca și cum noi mergem la toaletă și nu tragem apa, nu-ți mai vine sa te întorci, pe bune. Așa și cu mediul în care lucrezi și trăiești, unde și cum te deplasezi, nu îți bati joc de ele, că îți folosesc. Bineînțeles că sunt metode de atenționare și amenzi pentru cei care calcă strâmb, dar parca lumea e mai conștientă de importanța bunurilor comune. Nu zic că englezii sunt niste modele de curățenie și disciplină, ferească Sfântul, dar putem să devenim mai buni încercând să luăm de la alții ce am putea folosi în beneficiul nostru. Doar zic.

Am venit acasă la trenul Thomas


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu